|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag försöker mig på att byta mikrofiltret på min E36. Jag har skrivit ut och konsulterat mekartipset. Jag har lyckats lossa de 4 skruvarna för att få bort den övre delen där utblåsen för passagerarsidan sitter. Jag har lossat ytterligare 4 st skruvar och det är dags för att ta bort handskfacket. Men det sitter fast? Endera så är jag inte modig nog att ta i tillräckligt eftersom jag är rädd att ha sönder någonting, eller också sitter det fast någon annanstans också. Någon som har några tips? mvh Mikael | |
|
Kan tänka mig att du råkade ut för samma sak som jag gjorde första gången jag skulle byta. Om du kollar in där lampan sitter (på översidan i handskfacket) det en ganska stor skruv som man ska trycka ner. Den sitter fast i en fjädrande plåt. Tryck ner den så långt du kan och dra sedan ut handskfacket. 328: Länk 318: [Avställd] Länk /Jonsson |
|
|
Eller vänta nu, skruven kanske ska tryckas uppåt. Hjärnsläpp.. 328: Länk 318: [Avställd] Länk /Jonsson |
|
| Upp eller ner, nu har jag i alla fall något att kika på i morgon. Tack för svaret så länge! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.