AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.518

Uppgradering Stora Färddatorn!

Visa användare
49
Calle_Hemming
Bmw 535d F11- 11
tja tja!! har en trasig färddator i min e36a, det är den lille men går det byta
till den stora å bara plugga in den i kontakten eller skanas givare å sånt i motorn för att de ska fungera???? skulle va gött! //ni är bäst

Nissan dör, Volvo rasar, BMW är det enda som håller när man gasar!
Ha
280
Hapsuno
E36 323 Ci -96
Tänkte också uppgradera min lilla färddator till den stora, men problemet är ju den att man inte har alla givare och så för att den stora färddatorn skulle kunna fungera helt som den ska.

Jag TROR att man kan ha den stora färddatorn i bilen även om bilen tidigare haft den lilla färddatorn.
Är inte 100% på det, men endast dem tidigare funktionerna kommer att fungera.

Har någon provat detta? Skulle gärna vilja veta detta innan jag köper den stora färddatorn i onödan.
Visa användare
49
Calle_Hemming
Bmw 535d F11- 11
jo det kan nog stämma att det går man att den inte får alla funktionerna, å då kommer ju bara check controlen fungera! ska pöva flytta över från en kompis å testa! men tyvärr är de väl svårt att få alla funktioner:S

Nissan dör, Volvo rasar, BMW är det enda som håller när man gasar!
Ha
280
Hapsuno
E36 323 Ci -96
Jo, ska nog gå.. Säg till om det fungerar!
jo
87
jorgenp
M3 -02
328i Touring -95
Jag har inte min E36 här nu så jag kan inte kolla. Men jag har för mig att jag läst (här på AutoPower?) att den stora färddatorn (med 18 knappar) använder två kontakter på baksidan medan den mindre datorn (vet inte om det var den med 11 eller 7 knappar) bara använder en kontakt. Men det kanske är möjligt att den ena kontakten bara innehåller ström och ledare för Check controlen. Och då kanske det funkar.
Jag säger som Hapsuno, säg till om det funkar! (För det verkar vara enklare att hitta 18 knappars färddatorn på skroten och min display är trasig.)
ed
578
edström
325i -93
525i -89 TURBO
335i -89
525/M5 3,8 -92
320d -01
330xd -03
330xd -04
stämmer att 18 knappars har 2 kontakter en svart och en vit. jag har i min e36a mellan färddator men har kopplat in mig med hjälp av elschema så att jag har 2 st kontakter och 18knappars datorn ska funka!? men jag har inte hunnit testa då ja inte hittat nån sån än, men de blir nog:p
Visa användare
49
Calle_Hemming
Bmw 535d F11- 11
men går det med bara en kontakt och stora färddatorn?
Ha
280
Hapsuno
E36 323 Ci -96
Calle_Hemming: Det är just det vi undrar. Har någon försökt ännu?
Visa användare
49
Calle_Hemming
Bmw 535d F11- 11
okey sorry läste inte ordentligt:P
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.