|
|
|
|---|---|
|
Rätt vad det var på motorvägen så började det lysa i kupén, slocknade för att sedan börja blinka & ha sig.Tips? Bmw 320i 1992 | |
|
Hej! Det låter som om du har glapp i någon av strömbrytarna som tänder/släcker innerbelysningen när du öppnar dörren. /Niklas S |
|
|
Tack Niklas då vet jag vart jag ska börja leta. Bmw 320i 1992 |
|
|
Ja dom brukar slitas ut och då blir det sådär. Sen börjar centrallåset krångla också. Om det är så att plastrullen som dörrlåset hakar i är sliten bara på insidan så kan man snurra på den ett halvt varv. Annars är det bara att byta den så kallade dörrtungan. |
|
|
Okej ska kolla dessa då.Tack! Bmw 320i 1992 |
|
|
Alla kontakter såg väldigt fina ut.Kan det vara kupélampan som strular då?Glapp i den eller nått.. Bmw 320i 1992 |
|
|
Nej, om det vore glapp i lampan skulle ju resultatet bli att den inte lös när den ska lysa. Lyser den när den inte ska så måste det vara så att någon av dörrbrytarna sluter. Att belysningen skulle få spänning på något annat sätt måste i alla fall vara extremt osannolikt. Var inte rullen som låset tar tag i och tungan till själva switchen mer sliten på förardörren än på de övriga dörrarna? Det borde synas tydligt om den inte är bytt. Jag tror fortfarande att förardörrens switch är den mest sannolika felkällan. Switchen i sig fungerar nog utmärkt, men när tungan och rullen är sliten blir det så att bygeln från dörrlåset inte trycker in switchen tillräckligt långt. |
|
|
Det är sant ang lampan. Verkar som det var höger framdörrs switch som glappade, när det började lysa så drog jag i dörren inifrån & då slocknade det.Provade att trycka ut dörren så tändes det.Var på skroten & köpte en.Ska kolla mer så att det inte strular fortfarande. Bmw 320i 1992 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.