|
|
|
|---|---|
|
Hej allihopa,är ny här. AC kyl/värme reglering strular i min nya bmw, kommer värme fastän jag satt reglagena på kallt! Aldrig haft en E36 förut, vart ska jag börja felsöka? Bmw 320i 1992 | |
| tror det är fel på ditt ac-reglaget,glapp eller slitet... | |
|
Okej, kan man kolla efter nått speciellt? Bmw 320i 1992 |
|
|
Kan det vara värmeventil som fastnat, fungerar detta mektips på min E36? Länk Bmw 320i 1992 |
|
| i stora hela ser det likvärdigt ut.har du provat o och knacka på dom lite försiktigt,det kan släppa då??? | |
|
Hello, nej det har jag inte för jag hittar dom inte...Ska prova när jag gör det. Bmw 320i 1992 |
|
|
Märkte igår att min AC kompressor inte går igång fastäns det lyser om snöflingan.Nån som vet vart & vilket relä som styr AC kompressorn?Har sökt på forumet ang detta, så jag ska kolla lite grejor som tex hjälpfläkten,tryckvakten om jag hittar den etc Bmw 320i 1992 |
|
| går inte ac kompressorn kan det bero på att du inte har gas i systemet t ex. | |
|
Då ska väl snöflingas stängas av, kompressorn går inte äns igång en ända ggr,inte äns vid första ggr snöflingan trycks in.Den måste väl kunna starta & känna om det vore lite gas, eller hur funkar det? Bmw 320i 1992 |
|
|
Hjölpfläkten eller vad den heter som sitter innanför grillen funkar ej.Gick inte att snurra på för hand.Sprayade 5-56 men den snurrar väldigt trögt.Vad kan en sån fläkt kosta på skroten måntro? Är det därför AC kompressorn inte går igång tror ni.Systemet är provtryckt enligt förra ägaren & håller trycket. PS.Nån som har en fläkt att sälja i Stockholms trakten? Bmw 320i 1992 |
|
|
Kan man plocka isär fläkten & se varför den snurrar så segt på ett visst ställe eller är det meningslöst?Styrs ac:n av fläkten, jag menar om fläkten ej funkar så funkar ej ac? Bmw 320i 1992 |
|
|
bara för att den tidigare ägaren säger att det är så betyder inte att det är sant, kolla om det finns gas i systemet eller åk till en ac firma och låt dom kolla. tror inte att fläkten e orsaken att du inte får kyla. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.