|
|
|
|---|---|
|
Hej. Vet att detta diskuterats tidigare, men hittade inget när jag sökte. :/ Ni som har bytt front på era bilar till nya fronten som kom -96/97, hur gick ni till väga? Måste man riva ner allt som sitter där (lampor mm) eller kan man pilla dit det iaf? Ge mig lite tips innan jag sätter igång... =) Och ni som fundrar vad jag menar med nya fronten, så är det plåten som njurarna sitter fast i som fick nytt utseende -96/97. /Edvard BMW CS # 4503 | |
|
Den gamla ser maffigare ut tycker jag. Mip |
|
|
Håller med Mip faktiskt... Efter en liten närkamp med ett staket så frågade verkstaden om jag ville ha nya njurarna när dom byggde ihop bilen, men jag behöll dom gamla, dom ser faktiskt lite "vassare" ut... Vad det gäller själva arbetet så tror jag inte man behöver riva bort strålkastarna, bara plastkåpan som sitter mellan dom.... Lycka till! /m |
|
TED |
Bumper: Bus enkelt sa jag juh..... Bort med Stötfångare, lysen & svarta plast kåpan upptill... bara att lossa alla torxen (du ser juh dess plasering om du kikar på den nya!) och byta! Säg inte att det var svårt när du bytt.... Polarn som verkligen inte e BRIGHT bytte sin utan problem! /S8TED |
|
Tjenare. TED: Jo, såg enkelt utan förutom skruven som sitter längst ut. Kommer inte åt den. Måste jag inte ta bort plasten under spoilern eller innerskärmen? /Edvard BMW CS # 4503 |
|
| Jo, ta bort plastkåpan under fronten så kommer du nog åt, själv så har jag rensat bort allt sånt "skit" under bilen...... Det finns mycket att ta väck om man kollar lite...... Good luck!!! | |
|
Varför har du tagit bort allt sånt "skit" estorilmongo??? Det fyller ju faktiskt funktion... Dessutom blir inte bilen så mkt lättare om det nu är därför... Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
T_J |
Vad är det för skillnad mellan gamla och nya fronten egentligen? Jag måste erkänna att jag aldrig har tänkt på att en 97`a ser annorlunda vs en 93`a... |
|
Tjenare. Lite nya bilder på min bil med -97:ans front: Länk Länk Länk /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.