|
|
|
|---|---|
|
Kollade upp försäkring på nätet på ett större bolag och fick till svar ca 12000:- i helförsäkring/år i Enköping det verkar mycket. Vad betalar ni som vet? Isso | |
|
prova hos moderna försäkringar. De brukar vara billiga. Undvik Tennant. __ Bilblogg: Länk |
|
|
Isso: För dig är det ointressant vad andra betalar, det enda som gäller ät att kolla med alla bolag. Försäkringsbolagen sätter sina premier utifrån ett stort antal parametrar och där är bara bilmodellen en mindre del. Mer styrande är var du bor och hur gammal du är och därför är det väldigt svårt att jämföra med vad andra betalar. Visst hittar du en jämnårig granne men en likadan bil så lär du hamna ganska nära... Du skriver inte vilken årsmodell det gäller, kan ju vara allt från 99 till 07 och det påverkar ju också en del. ___ //Ulf |
|
|
Årsmodellen är -02 jag ville bara vete om det är rimligt, betalar idag 5300:- /år för en Audi a4 TQ -97. Isso |
|
|
Hur många år har du haft svenskt körkort och har du några skador de senaste åren? Mvh Asken A true man listen twice as much as he speaks. |
|
|
Jag är också intresserad av 530diesel och jag skulle få betala 8900kr helförsäkring på en 02:a som jag kollade upp. Detta är nästan lika mycket som min 540 kostar, tyckte jag var lite märkligt, men ,men. |
|
|
Jag har inte kollat vad 530d kostar men för mig kostar en 530iAT -01 ca. 7000kr medan en 540iAT skulle kosta ca. 9000kr (sist jag kollade). Har även kollat M3 och M5 och dessa skulle hamna på 10-11000kr så det skiljer inte några oehörda pengar mellan modellerna. Jag har också kollat 330iAT och 330dAT och bensinaren ligger aningen över 530i medan 330dAT är minst en tusenlapp dyrare. ___ //Ulf |
|
| jag betalar 4500:- helförsäkring helår på nordeas försäkring men då är jag full nordea kund samt har allt försäkrat via dom | |
|
Tjena Har bara haft svenskt körkort och det sedan 1990 och inga skador sen dess, men det verkar skilja sig en hel del mellan bolagen.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.