|
|
|
|---|---|
BMW 528 |
Hur kan man få bästa tänkbara resultat att återställa gummit om det finns narig yta, små sprickbildningar t.ex ? Vilka kvalitetsprodukter kan ni rekommendera till detta BMW Entusiast |
|
Smartabs vinylshield. MVH/ |
|
BMW 528 |
Ok...och det köps var då nånstans ? Mvh /// Leif BMW Entusiast |
BMW 528 |
Ok...tack Nicklas. Har fått svar också från e28@.se där det gavs förslag på Glycerin, Linolja,meguiars däckglans och Autosol som man fick gno som bara den...den vill jag nog utesluta helt. Har två M gummispoiler en är riktigt bra och den andra får bli den som jag provar olia produkter på. Men jag önska fler förslag från er som läser och gillar bilvård. Mera förslag !!! Jag kommer att ge besked vilket som gett bäst resultat framöver. BMW Entusiast |
|
Hej. Jag har bilvård som yrke och har provat en hel del produkter, och kan säga att glycering fungerar och är det bästa av nedanstående förslag, men tyvärr så är inte hållbarheten speciellt bra. Meguiars däckglans fungerar, men är inte kostnads effektiv nånstans, innehåller silikon, samt lämnar en onormalt fet yta, iaf på däcken.. Autosol skulle jag verkligen inte rekomendera då det fläckar o innehåller en massa slipmedel.. Linoljan fungerar ju oxå, men lämnar varken speciellt bra skydd eller hållbarhet, men det luktar ju trevligt:) Sattsa på en produkt som är gjord för ändamålet dvs, är beständigt mot avfettning och anndra yttre påfrestningar, uv ljus etc.. MVH/ |
|
BMW 528 |
Du nämner Nicklas att satsa på produkt som är gjord för ändamålet...är det Vinylchield från smartab som nämns tidigare ovan ? Är den utan silikon och är beständig mot avfettning och övriga yttre påfrestningar ? BMW Entusiast |
|
Ja Vinylshield uppfyller dem kraven, och har efter en del urgallring i princip blivit det enda vinylmedel jag använder. MVH/ |
|
BMW 528 |
Ok.....tack för det! Återkommer efter prov med Vinylchield. BMW Entusiast |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.