AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
820

Kan man bränna kopplingen?

När jag hade haft min bil i ett par dagar kom en gammal Ford Probe och ville dra med mig.
Som den schyssta kille man är ställde jag upp.
Vi stod i uppförsbacke och för att få en bra start slirade jag "lite" på kopplingen, när vi drog iväg så vet jag inte om jag släppte upp kopplingen. Som sagt hade bara haft bilen ett par dagar, iallafall varavade den men det hände inget. Det kändes som om det var smör på lamellerna. Vi nästa rödljus uppförde den sig som vanligt, men det luktade bränt i bilen flera dagar efteråt.

Min fråga är om kopplingen kan paja fullständigt av detta, jag tycker nämligen att bilen känns lite seeg att köra om med jämfört med min fd T4 eller beror det på att turbo har sin topp vid omkörningsvarvtal.
om kopplingen är sliten så blir väl inte bilen slöare för det. om det inte slirar och det märker du nog.

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
Aldric
En koppling behöver väl tid på sig att "sätta" sig den med, om bilen är ny är den antagligen inte insliten ännu. Händer det inte igen är det inget att bry sig om, och även om Forden drog dig åker du en äkta BMW.

Du är med andra ord redan kvalificerad för mer coolhet än en Fordägare någonsin kan bli, vare sig du vinner eller inte ;).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.