|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tänkte vädra lite vad ni tycker. Kan nämligen inte bestämma mig om jag ska köpa Coupen eller Roadstern. jag fick idag sålt min Porsche cayman S och är nu ute efter en ny bil. priserna ligger ju ungefär lika idag,men det känns lite osäkert hur det ser ut efter sommaren. Vilken skulle ni välja och varför? | |
| roadster med hardtop kanske är ett alternativt | |
|
Ja det är faktiskt sant, oerhört snyggt med hardtopen på med ju.. jag gillar roadsterns utseende men kan liksom inte riktigt bestämma mig om jag gillar cupen, vet inte vad det är för när den visades på bilder innan den släpptes så var jag helt såld men nu när man sett den i verkligheten så vet jag inte riktigt. |
|
| jag hade valt lätt roadster utan en minsta tvekan... | |
|
Inget snack, Coupé: n är det som gäller, det är den BMWmodell som är allra läckrast just nu och jag kan säga Roadster:n har inte ens pallplats, så köp en Coupé i Alpinweiss 3 eller Carbonschwarz, det hade jag gjort=) Stephan |
|
| helt klart caben.. z4 är från början konstruerad som cab och det är det som gäller.. dessutom är caben så himla snygg :D | |
| Roadstern hade jag valt... | |
|
Håller nog med Stephan där, coupén är riktigt läcker. Roadstern tycker jag ser lite tam ut och särskiljer sig inte speciellt mycket mot de övriga Z4:orna åtminstonde inte på samma sätta som Z3M gjorde. Sen har ju en cabbe en alltid viss charm som en coupé, hur läcker den än är, inte kan erbjuda. ___ //Ulf |
|
|
Skulle nog välja cabben faktiskt.. Då får du både sommar och vinter bil :) BMW FOR LIFE |
|
|
Coupen !!!!!!!!! Självklart ! |
|
|
Coupén! Mer potent bil än caben och dessutom slipper man posörstämpeln. Flåklypa |
|
|
Coupen är ju så snygg! Cab är ju fräckt men ska man köra i normala hastigheter åker väl taket ändå upp? Ta coupen! Varför sålde du din Cayman S? Mvh Johan |
|
| Jag hade också valt Coupén. | |
| som coupe hade jag nog satsat på en m3:a istället eller kanske en cayman s hehehe... får man fråga vf du sålde den?? | |
|
Är det inte en liten risk att du får lite "samma känsla" om du köper coupén? Mer kraft och diffbroms i all ära men på det stora hela tycker jag nog att Cayman S annars är ett bättre val. Roadstern blir en liten annan typ av bil, och borde kanske därför passa bättre? Alternativet är ju att vänta på nya M3:an, men då är priset ett annat... |
|
| Det intressanta är väl användningsområdet? Ska bilen mest användas till söndagsåka är cab ett bättre val. Är det banåka som prioriteras är det ju inget snack att man tar coupén. | |
|
Coupé 100%! MEN, är du lång blir det trångt, jag är 1.86 och sitter inte bekvämt :/ Bra körställning för "körning" men långresa/cruise kan man inte slappna av direkt. /Manray/ |
|
| Har du en frisörsalong? Inte? Dåså, då blir det en coupé! | |
|
"Har du en frisörsalong? Inte? Dåså, då blir det en coupé!" den va bra, Jag hade valt coupe´n. men roadstern funkar ju fint året om den med och kommer nog bli mer lättsåld. Daniel -www.autokonsult.se- Länk |
|
|
Med lite heta fälgar och grejer så blir coupe´n ett lätt val. Mer Metal över coupe´n mer ibiza över caben. Jögga |
|
|
Coupén är ju så mycket tuffare, för mig ett hel självklart val. Tänk om man skulle hitta en alpinvit coupé :) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.