AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.006

Byte av mittpanel?

Jag håller på att titta ut en Z3 2,8. I många av de jag har tittat på är det ädelträpanel. Jag tycker den kan försämra utseendet på vissa bilar. Är det någon som har erfarenhet av att byta ut ädelträpanelen mot helsvart? I så fall - vart får man tag på ny mittpanel och vad kostnar det ungefär?
Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Hej! Håller med dig ädelträ passar mera i en limousine tycker jag i en Z som är lite sportigare gör sig bättre utan det, men säkert många som vill ha träinlägg. Har en mittkonsoll liggandes tyvärr inte svart utan beige den kunde du annars fått billigt. Att byta ut mittdelen den med vent.reglagen, de båda sidosyckena samt bottendelen (den med växelspaken) är allt annat en billigt på BMW hutlösa priser för lite plast. Tipsar dig sök på bildelsbasen (bildemonteringar) köp en helt komplett mittkonsoll, ska du köpa lösa delar måste du ändå demontera hela konsollen, Jag gissar att du kan få en komplett mittkonsoll för 2000kr på en skrot. Att sedan byta den är lite pilligt framför allt när den skall återmonteras med alla kablar till brytare mm mm, när jag bytte konsoll för 2 veckor sedan till en M-konsoll så tog det mig ca 5 timmar då det krävde en hel del extra kabeldragning, kopplingar till de nya instrumenten. Lycka till, Z3 hälsningar Kent.

Min bil 2007
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.