|
|
|
|---|---|
|
Har precis blivit ägare till en 320 touring årsmodell 02 och tänker byta vindruta på den, bytte vindruta på min förra bil också och jag tyckte att den fort blev sliten och full med små små gropar, redan efter en vinter så var den väldigt sliten och då har jag till 90% kört i stadstrafik med låg fart. Någon fler som har samma erfarenheter vad det gäller rutor, ska man kanske kolla efter så att glasmästaren inte sätter i vilken ruta som helst eller?. Örjan. | |
|
Beställ en BMW originalruta redan vid första kontakten med glasmästaren, om dom inte vill montera en sådan så ring vidare tills du hittar en bra firma, det gjorde jag=) Stephan |
|
|
Fråga BMWhandlaren på orten vilken glasmästare dom använder, brukar bli bäst jobb gjorda då. Om du ber om klimatkomfortvindruta som tillägg så får du en underbar uppfinning. Det tar bort 60% av värmen från solen och hindrar bl a bländande Xenonljus. Mvh Asken |
|
|
Ska ta och göra en rundtur hos glasmästarna här i stan och höra efter vad de har för rutor och vad de kostar. Örjan. |
|
| Jag bytte på min DKW A8 jag hade innan. Den var värmeisolerande och SVINdyr. Nu efter 4000 mil (jag känner nuvarande ägaren) är den helt blästrad. Rutan köptes via CARGlass, som så vitt jag vet har ett gott rykte. | |
|
Var inne hos en glasmästare idag och hörde mig för lite angående kvalitet på rutor och han sa att de rutor som tillverkas idag är av betydligt sämre kvalitet än vad de var förr, orsaken kan man ju bara spekulera i men ett skäl kan väl vara att det kanske blir billigare att tillverka en ruta om man inte bryr sig om att göra den så tålig som de var förr, sen så säljer man ju givetvis fler rutor om livslängden på dem inte är så lång. Han sade också att det inte finns så många olika ruttillverkare utan att en original BMW ruta mycket väl kunde vara tillverkad på samma ställe som en originalruta till t.e.x. en Audi eller en icke märkesruta. Örjan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.