|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har inte så insatt med Bmw modelerna så snälla hjälp mig. Min fråga: Är alla bensinare Bmw 320 från 2000 6 cyllindriga. Om inte vilka har en fyra??? Mvh Alexander | |
|
japp 316,316 e fyror. asså 316 och uppåt står för liter volym. som tillexempel 316= lilla fyran på 1,6 liter o 318 blir ju då 1,8 osv osv men vid 320 så bytts motorn till lilla sexan på 2,0 liter oså uppåt.. Mvh kim |
|
|
Alla BMW 320 modell E46 har 6-cylindriga motorer 150-170 Hk. 316 och 318 har 4-cylindriga. Nya 320 modell E90 har en 4-cylindrig motor. |
|
|
ursäkta insåg inte förrens nu att det var nyare modeller han talade om. mvh kim |
|
|
3-serien Modell E46 så står inte numret för litereffekten. Tidiga 316 och 318 hade en 1.9-liters och senare en 1.8-liters (förvisso stämmer det då på 318) Titta i modellguiden! |
|
|
Va synd. Det är lite för lite hk i 318 eller vad tycker ni?? 6an drar den lite mycket bensin eller kan man åka snålt med den? Om man ska köpa en Bmw för 80-130 000 vad är att föredra. Jag pendlar till jobbet så det går åt lite bensin i månaden så en som inte är så törstig passar bra. |
|
|
okej jag syftade iofs på gamla e30 serien. |
|
|
"Är alla bensinare Bmw 320 från 2000 6 cyllindriga" klipen : Gjordes väl inga E30 år 2000? :-) Råkade skriva "litereffekten" menade förstås cylindervolymen. En faceliftad 318 med 143 hästarsmotorn är riktigt trevlig och hyffsat bensinsnål. Jag tycker 'ndå att e 6-cylindriga motorerna är helt fantastiska. 320:in är en bra kompromiss mellan effekt (den senare 170hk) och ekonomi. |
|
|
haha nej jag vet råkade för hasta mig när jag läste frågan, såg sedan på efterhand att det handlade om senare bmw modeller. angående val av bil så håller jag med Bones steget är inte så fasligt stort ekonomiskt i drift men mycket mer karaktär i 320:n. Men hur somhelst kommer du nog bli nöjd med din bmw det är en klass fö sig. Lyckat till med ´bil köpet. |
|
| Har hört att BMW:s 4-cylindriga motorer har problem med kammar/ventiler. Ligger någon sanning i detta?? | |
| stämmer minns inte vilken model men har ett svagt minne utav att det ska gälla nån m40 motor eller liknande, stämmer detta bones?=) | |
| men e föresten rätt säker på att det inte gäller någon 3 serie efter 00, har för mig att det är runt -90 någonstans som problemet finns. | |
|
De 4-cyl bensinarna i E36 och E46 har mig veterligen inga stora problem. 8-ventilarna är väl i det närmsta "bulletproof" Vad det gäller de tidigare 4-cyl modellerna vet jag faktist inte. |
|
|
okej nej för har läst det här nånstans på forumet om att det var problem med toppen på 318 runt -90 någonstans lätt som ett rätt känt fel som bmw tydligen hade löst genom att förkorta kam bytet med hälften. aja hur som helst lär ju bara gälla sådana som min gammla pärla.;) |
|
tornet |
klipen det stämmer, har för mig att det i huvudsak gäller E30 316i som hade en felkonstruerad topp. Det gjorde att trycket på kammarna blev för högt och rekommendationen är att byta kamrem med 4000 mils mellanrum. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.