|
|
|
|---|---|
120d |
Hallå har en fråga, hur brukar ni lyfta era bilar utan orginaldomkraft? Tycker att det borde funka med en garagedomkraft under dom svarta plastplattorna på sparklådorna! Eller är det någon som har en bättre ide? |
| Jag brukar använda en garagedomkraft och en träbit, men varje gång så känner jag mig lite osäker på exakt var jag placerar det hela. Tycker en hel del av underredet känns plastigt men jag har säkert lyft bilen 10 gånger på ett antal lite olika ställen utan att det varit något problem. | |
|
Jag brukar lägga en hylsa (från hylsnyckelsatsen) i de svarta plastkopparna på sparklådorna. Brukar fungera bra, men med M-sport paketet behöver man ha en litet lägre domkraft eller köra upp på klossar. //Örjan C |
|
|
Jag har gjort en liten "adapter" i metall, den består av ett fyrkantsjärn som passar in i plastkopparna i sparklådan och de i sin tur är fästa på en metallplatta som sitter som sitter perfekt mot domkraften... funkar bra! /Jake |
|
|
Hela chassiet är ju täckt med plast under!!! Sist använde jag en garagedomkraft och en jackpad från Biltema efter tips från 3-serieforumet. Det fungerade inte klockrent. Jackpaden har en livslängd på ca 4 lyft och då blev plastformerna för originaldomkrafterna ändå lite skadade. Jake, går det att kopiera din lösning? Hur gjorde du det? |
|
| Jag använder garagedomkraft på dom svarta kuddarna och det fungerar utmärkt. På M3:an byter vi hjul titt som tätt då den används på bana och med r-däck och det är inga problem. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.