AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
699

Större bromsar till 328a -95. ? Passar ?

Finns det några större Bmw orginalbromsar som passar på en 328a -95a.??
M3ans antar jag passar men kanske inte så lätt o få tag i till vettig peng..

Tex från en 540 el nått? 17" hjul kan ju va bra om det går o få på!

el kanske finns ngn Ate el bosch broms från annat bilmärke som passar?

HP
Visa användare
625
Sjoling
BMW 330CI M-TECH II
Tjo!
Hmm nu ska jag inte förstöra dina planer, men om jag inte är helt ute och cyklar så är det stor risk att drivknutar, axlar och liknande går sönder om du sätter på större bromsar. Att orginal leder inte pallar trycket som uppstår.

Jag hade själv velat ha ett par fina m3 skivor som fyller ut utrymmet i fälgen :)
Sjoling.
Det tror jag inte är ett så mkt större problem än om man använder orginalenhårt. Det går ju redan o låsa hjule med orginalbromsarna i alla hastigheter.
Kombinerar man detta med ett däck som har onormalt bra grepp kan jag förstå problemet.
Axlar tar ingen stryk av bromsningen desutom räcker de o byta fram.
Går ngt sönder får jag väll byta!

Större därför att dom ska hålla samma bråmsförmåga en längre tid.

Någon som har fler förslag eller är det Brembo el AP som gäller på en gång ?!?

HP
Sjoling.
Det tror jag inte är ett så mkt större problem än om man använder orginalenhårt. Det går ju redan o låsa hjule med orginalbromsarna i alla hastigheter.
Kombinerar man detta med ett däck som har onormalt bra grepp kan jag förstå problemet.
Axlar tar ingen stryk av bromsningen desutom räcker de o byta fram.
Går ngt sönder får jag väll byta!

Större därför att dom ska hålla samma bråmsförmåga en längre tid.

Någon som har fler förslag eller är det Brembo el AP som gäller på en gång ?!?

HP
Jag kör med m3 3.0 bromsar på min 325 e36, duger gått och väl till orginaleffekten i min 325a. Räknar även med att det skall räcka till i framtiden, men då med lite värre skivor och belägg. Kör även med stålomspunna slangar och super racing blue bromsvättska.

om du enbart kommer köra med orginal effekten så rekomenderar jag att börja med att uppdatera till stålomspunna slangar runt om och en annan bromsvättska. Räcker inte det, köp ett par värre skivor och belägg så räcker det ännu längre. Men om du kommer över ett par m3 bromsar eller andra till vettig peng och vill uppgradera, tveka inte, det är mkt roligare med bra bromsar =)

//Salis
Salis
Tuffare skivor och belägg har jag prövat på andra bilar och vist tål bromsarna att användas hårdare under längre tid..
Men nöjd blev jag ej förän jag gick ifrån 286 mm skivor och monterade 320 mm ink ok. (det var ej en bmw)

Så jag känner att det är lika bra att gå upp i storlek på en gång !

Det är M3ans bromsar som gäller alltså?

HP
tydligen passar e46 330 bromsar

Länk

HP
som sensonic säger så passar även 330ins bromsar. jag e grymt nöjd med mina m3 bromsar. Mkt bromsar för pengarna iaf.. många som kör bana med uppgraderade m3 bromsar och tycker det duger.. Se bara till att du får ordentligt med kylning även till bromsarna!

//Salis
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.