|
|
|
|---|---|
|
Idag ringde en bilförsäljare från Stockholm och påstod sig ha två köpare på min bil. Han undrade om jag ville skriva kontrakt med honom och legitimera oss för varandra och min bil skulle stå 14 dagar i hans hall i Stockholm. Jag sade att jag behöver bilen dagligen och kan inte lämna bort den 14 dagar. Han erbjöd att dela på en hyrbil. När jag sade att han kan förmedla mitt telefonnummer till dessa "två" köpare, sade han bara adjö och lade på. Känns inte ett vidare seriöst, eller vad säger ni. Jag blir skepptisk! //Stefan | |
| det där kändes inte seriöst må jag säga... | |
|
Akta dig. Jag personligen skulle ALDRIG lämna ifrån mig min bil med någon sorts fullmakt till någon annan att få sälja min bil. Risken finnas att man blir lurad. |
|
|
Är han mån om att ha din bil hos sig så får han väl köpa den, vad har han annars för personlig nytta som förmedlare, får han någon slags provision eller procent på säljsumman? Dela hyrbil låter inte heller vidare seriöst, ren förlust från din sida. //Devva |
|
|
Om du lämnar bort din bil kommer du troligen aldrig att få se den igen. Inte heller få fullständig betalning. __ Bilblogg: Länk |
|
|
Som sagt fullbetalning lär du aldrig få se... Länk |
|
|
Jo, man blir bara mera och mera förbannad ju mera man tänker på det. Jag skulle frågat vad bilfirman hette och frågat efter hans nummer så man skulle kunna ringa tillbaka. Mummel, mummel fräs. |
|
|
Låter som en uppdaterad variant av vad en "köpare" testade med mig för några år sedan. Han påstod sig ha två kunder som ville ha just den bil jag hade till salu och förhandlade inte om priset. Jag skulle få en delbetalning vid avhämtning och resten efter avslutad affär. Jag förklarade att jag gärna skulle gå med på hans förslag i en perfekt värld, men att vi inte levde i en sådan och att jag därför bara lämnade ifrån mig bilen mot omedelbar och fullständig betalning. Dröm om min förvåning då han aldrig mer hörde av sig. Mvh Mikael |
|
| Som sagt vill du stå utan pengar och bil skall du gå på detta trams som du blivit erbjuden. Har varit med och löst en sådan härva med polis och åklagare. | |
|
Skulle inte förvåna mig om det var "Bessik" som ringde, han hade väldigt skumm dialekt precis som dom skriver i Birkas inlägg. Väldig vågad kille, verkar inte vara rädd om livhanken. |
|
|
Lyd några enkla och goda råd när det gäller privata bilförsäljningar: 1. Inga pengar, ingen bil. 2. Sälj aldrig till någon som "har en kund på bilen", om inte punkt 1 inträffar. 3. I alla andra fall gäller punkt 1. Det finns för många som vill bli lurade, annars skulle ju Bessik & Co inte fortsätta sin verksamhet! Mats BMW CS #5847 |
|
|
Instämmer med övriga, inga pengar ingen bil. Det finns väl bara ett fåtal bilförmedlingar med lyckliga slut. mvh Daniel Länk När det händer så händer det fort, Autobahn |
|
|
Håller med. Vill man ha proffsig hjälp med att sälja sin bil kanman klicka här: Länk Har själv anlitat honom med utmärkt resultat. Jag är direktör, så det ligger en del i det jag säger |
|
|
Kan bara fylla i vad andra sagt: LÄMNA ALDRIG ALDRIG bort din bil utan full betalning! Det är det rådet som kan ges!! Lycka till München |
|
|
Vill bara dra en varningens historia som utspelade sig här i Väst-Sverige för några år sedan när en bekant till oss höll på att separera med sin dåvarande fru... Iaf han hade ju bråttom givetvis och de skulle dela på bohag osv. Dom hade iaf en fin husvagn värd 200 tusen som skulle säljas och pengarna skulle delas 50/50... Han stod dock som ägare på husvagnen men hur som helst... Vagnen annonserades och var trögsåld, till slut så ringde dock en "förmedlare" och sa att han kunde kränga vagnen åt vår bekante... Hur som helst, han var ju i behov av pengarna och en snabb försäljning så han släppte på vagnen och lät zigenarn ta den i en vecka... När tre dagar hade gått så ringer förmedlarn upp min bekante och säger något i stil med att "Jag har lite problem med en sak, det är nämligen så här att när jag ska visa vagnen för folk så undrar dom varför jag inte är ägare till vagnen" och vad tror ni att vår bekante gör? Skriver över den på zigenarn.... |
|
Ug-Lee |
jag vet en som blev av med en Audi cab på det viset, i hälsingborg, han fick inte en enda krona för den, hans pappa mobbade han den julen med, Finns det några snälla barn. Hehe |
|
Det hela är ett klassiskt knep, ofta använt av våra vänner i färgglada kläder. Det går alltid ut på att man skall lämna ifrån sig sin vara med bara en liten eller ingen betalning, och slutar alltid på samma sätt varan/bilen försvinner lika fort som förmedlaren. Det märkliga är att folk fortfarande går på det här, de har kört med det upplägget sedan hästhandelns dagar. |
|
| Fattar inte att dom vågar fortsätta, skulle jag blivit lurad så skulle jag banne mig sätta ut en bluffannons och bara hoppas att dom ringer igen, sedan är det tack o gonatt med dem. | |
| man ska passa sig för lasse bessik och hans likasinnade. | |
| Aldrig aldrig aldrig ska man lämna bort bilen till försäljning annat genom Mycket goda vänner eller seriösa bilhandlare (dvs med riktig butik). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.