|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
LarsJ: du som har erfarenhet mellan SMG mjukvaruversionerna, upplever du den nya bättre eller lika som tidigare? eller ville du bara ha LC? |
|
Lars Jakobsson |
P-car>>Man märker ingen som helst skillnad, men nått är det väl antagligen bra för ;). LC:n är likadan mellan dom olika versionerna med. |
|
SMGII LC Länk fler features Länk |
|
|
Då var man äntligen bmw ägare och smgII blev det också :) [img]Länk Kan bara säga att smgII är sjukt kul :D |
|
|
Då var man äntligen bmw ägare och smgII blev det också :) Länk Kan bara säga att smgII är sjukt kul :D |
|
|
Jag med, SmgII blev det avgörande för min del också. Riktigt härlig bil. Nu längtar man ju bara enu mer efter semestern. BILD KOMMER |
|
|
Var sitter cd-växlaren? Jag hittar inte den, och hur gör man för att få fram den? |
|
| bagaget, vänstra sidan | |
| Kom instruktionsboken först på -05orna? | |
| ahlgren>> grattis, vilken av dom blev det?? och pris? | |
|
JpM3 kan det vara så =P ;) Tackar, det blev den från Östergötaland, jag kollade upp med ägaren och fick historian om den som föll mig i smaken, den har brukats imin hemstad sen ny förutom en runda i gbg ett litet tag, Ägaren på Bmw HBG/Ängelholm hämtade ut den som ny och sen har en annan jätte pedant kille här i stan haft den.. Grymt fräsch bil, priset slutade på ganska exakt ett par över 300tkr. Jag är hel nöjd och över min förväntan..Känndes jobbigt att lämmna bilen för att åka iväg och jobba nu över veckan bara. Länk |
|
|
Jag har ingen erfarenhet av SMG på något sätt men jag kan ändå tycka att det känns mera renodlad bilkörning att växla med en vanlig växelspak. Jag har absolut inget agg mot SMG lådan, utan skulle jag köpa M3 E46 skulle den troligtvis ligga nära om hjärtat, men jag skulle ändå inte välja bil pga vxl-låda. Att växla lika fort som SMG´n klarar man inte såvida man inte är något utöver det vanliga, men det kanske inte är av högsta prioritet för alla att sätta snabbast strippentid eller liknande. Alla har olika uppfattning och likadant med växellådan. SMG= troligtvis super på alla sätt. Manuell: Inte snabbast, men förmedlar den distinkta känslan av en "riktig" BMW låda och dess körglädje till den person som inte kräver något annat än att få köra sin bil helt själv utan elektroniska ingrepp. Några rader av en M3 E36 ägare utan vare sig SMG eller M3E46 erfarenheter. |
|
|
Hur är det med SMG-lådan i M3 E36:0rna (SMG 1?). Är sugen på att köpa en sådan och många ute på försäljning just nu är SMG-utrustade. Tekniken var ju rätt ny på den tiden... Är det någon som har något bra/dåligt att säga om dom? |
|
Gemini__ |
Undvik dessa, använd gärna sökfunktionen så hittar du mycket info kring detta.. Mvh: Thomas |
Gemini__ |
Välkommen till forumet förresten. |
|
Lånar tråden. Går i M3 E46 tankar och funderar på en SMG låda, vad är skillnaden mellan SMG & SMG II ? Sen tänkte jag även höra om någon har koll på när nån större service görs ? Vid ca 10 000 mil ? |
|
|
Mesta av denna infon finns redan i forumet. men kort: SMG fanns att få till e36m3 och e46 330. Den har ett ganska dåligt rykte p.g.a. mycket problem och långsamma växlingar. Jag har själv kört en bmw m3e36 med smg och det var enligt mig ingen höjdare. SMG II kan du bara få i en m3e46, den är snabb och tillförlitlig. Större service (inspektion 2) brukar behöva göras vid 7000-8000 på en m3e46. Då byter man också oljan i lådan, tror att från början sa bmw att oljan skulle vara "lifetime" i lådan men att man nu för tiden byter den vid insp. 2. Så var iaf fallet då jag lämna in min för insp. 2. // Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.