AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
10.368

Smg II vs Manuell ?

Sida 3 av 4
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
Jante82
det står klart och tydligt att det finns manuell låda till csl också.förstår du ens vad du skriver där på tyska?
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
DSG lådan som Wolksvagen har är grymt snabbt, så den kommer garanterat ersätta SMG. Men angående Manuell i en CSL så har jag nog aldrig sett en enda CSL som skulle ha den lådan, är jo nästan som att köpa en häst utan sadel
Lars Jakobsson
Perran_>>Nej jag tycker inte att man ska vara så snar att dömma ut en låda som man inte ens har kört. Som att välja bil utan att provköra, helt förkastligt!

Har aldrig hört att det skulle finnas CSL som manuell, och har aldrig sett nån heller..

Ja
122
Jante82
1M Coupé -11
Det är helt enkelt så att CSL ej finns som manuell.

Monster Femma får gärna hänvisa till den information han har att denna skulle finnas med manuell, det vill jag gärna se. Och ja, jag förstår mycket väl vad jag skriver på tyska :)

MVH Johan
Lars: Jag har inte dömt ut SMG-n bara för att jag ev. väljer manuell. Vi tycker helt olika helt enkelt och tur är väl det, hur skulle världen se ut som alla hade samma smak?

Och jag står fast vid att jag skulle valt Z06 utan att blinka och utan ens provat den innan =)
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
jante82
jag tror inte du vet ens vad du har skrivit på tyska.för själva meningen som du skrev kapas av på mitten helt enkelt. du skrev så här.

"det här är inte bara en konverterad bil, den ger dig en CSL, bara vexellåda den har"

vad menar du där?
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Babelfish? Funkar sådär...tyskan har lite annan ordföljd :)
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Das ist nur ein umgebautes Auto, es gibt kein CSL, das nur Schaltgetriebe hat!!

Det är bara en "ombyggd" bil, det finns ingen CSL som bara har växellåda.

På min skoltyska blir översättningen såhär, umgebautes är jag inte helt säker på.

Mvh Johan
Jo
32
JohanCSi
MB C320CDiT -05
AHLGREN!!!

Har du lyckats provkora en M3 SMG II an da ??

CSi
Ah
75
Ahlgren
M3 e46 SmgII -02
Nix det har jag inte..
Men jag letar bil förfullt på blocket till den rätta för min del kommer, och den rätta bilen har SmgII.
Tack för alla inläggen ..
Ko
63
Konstapeln
M3 E46 -03 SMGII
Då jag letar en m3 e46 och den gamla suraudin säljs på måndag så va jag iväg och provade både en manuell och en smg idag. Säger bara smg alla dagar i veckan! Lite ovant men ändå grymt! Känslan att vrida ur bilen med sportläget på och högsta smg nivån va en upplevelse i sig! Så nu ska jag bara hitta den rätta bilen, rätt pris, rätt låda sen så.
Ah
75
Ahlgren
M3 e46 SmgII -02
Härligt att höra, jag letar efter den perfekta fortfarande, har planerat att andvända bilen på semester som är om 5 veckor så jag håller tummarna för att det ska dyka upp en illa knivkt nu =D
Ko
63
Konstapeln
M3 E46 -03 SMGII
Ahlgren: Då får du släppa den första eftersom jag har 3 veckor kvar till semester och har tänkt ha den på semestern ;)
Ah
75
Ahlgren
M3 e46 SmgII -02
hehehe.. attans =P
Gemini__
Inte för att detta handlar om just SMG-lådan i M3 E46, men tidningen Automobil skriver i sitt senaste nr om SMG-lådan i M5 E61:

(Ang. den manuella lådan som finns i USA) "Det vore en välgärning om den funnes också i Europa"

"Trots att SMG förstås ger teknikfreaks sitt lystmäte är dess verkliga värde ganska begränsat"

De nämner att de inte är övertygade om SMG-lådans förträfflighet.

Som sagt, detta handlar om M5 E61 som dock är en nyare kontruktion.

Mvh:
Thomas
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
stämmer det att SMGII mjukvaran i version före face-lift (tilverkad innan ver.2003.5) växlar snabbare än den senare versionen?
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
p-car , det har jag riktig svårt att tro snarare tvärtom eftersom CSL kom ut med facelyften.
Lars Jakobsson
P-car>>Nej, den växlar inte snabbare. Du kan uppgradera mjukvaran hos BMW när som helst på lådorna dessutom..

Ko
63
Konstapeln
M3 E46 -03 SMGII
LarsJ: Vad kostar en sådan uppgradering?
Lars Jakobsson
Konstapeln>>Kommer inte ihåg, gjorde det kostnadsfritt i samband med nått annat...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.