|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
| lars jakobsson>> jag kan bara instämma med dig :-) | |
|
Lars: Men vafan, går hissen inte ända upp eller? Jag lever inte på 70-talet men jag skulle nog ÄNDÅ välja manuell. Typiskt inlägg från dig. Du tar illa vid dig bara för att någon annan inte tycker lika som du. Och joda jag känner en kille som har en M3 där huvkontakterna strular. Verkar alltså inte vara enda SMG-n som strular. |
|
| Perran_>>för din info så pratade jag med verkstadskillarna på bmw i solna nyligen och dom sa att dom inte haft en enda smg-låda inne som hade krånglat...däremot hörde det mer till vanligheten att dom manuella lådor strulade titt som tätt....med smg-lådan är det omöjligt att lägga i fel växel...tänk på vad som skulle kunna hända om du råkade lägga i fel växel med en manuell låda på höga varv o farter...för det kan inträffa om man inte är van men även för en erfaren förare...då blir det varken kul eller billigt....samma med ständigt slitna kopplingar... | |
|
Jo jag vet några polare som har lyckats lägga i fel växel i höga farter. Och det blir ingen vacker syn av lådorna/motorerna direkt. |
|
Lars Jakobsson |
Perran_>>Tar jag illa upp? Nej, men stör mig på såna med åsikter utan att ha nån erfarenhet. Har lite svårt att se hur en manuell skulle kunna vara "räjsigare" i nått hänseende än en SMG, hur mkt erfarenhet har du av SMG:n. dvs hur många mil? Ett hett tips till den killen med strulande huvkontakter, ta bort skiten och släng det i närmsta soptunna. Så var det problemet löst :P |
|
Jag måste ju helt klart instämma med att SMG II är mitt första val,det hade jag på min M3 -03 och när jag för nån månad sen körde kompisens M3 cab som var manuell så fick jag inte alls samma sköna känsla, min nya bil Z4 M-Roadster är ju manuell men jag skulle utan tvekan tagit en med SMG om det fanns som tillval. Underbart med den lilla mellangasen man får när man växlar ner ju.. Rascal. |
|
|
Lars: Lite konstig kommentar -"Nej, men stör mig på såna med åsikter utan att ha nån erfarenhet." Vafan, jag har varken provat en Z06 eller M6, men jag vet ändå att jag skulle valt Vetten. Det är samma princip. Enligt din mening får man bara ha åsikter om något man har erfarenhet av. Du har säkerligen åsikter om politik, men har du verkligen erfarenhet av det?? Finns miljoner exempel. Jaja...................................... |
|
|
SMG alla dar! Men jag tycker AUTO-läget suger, använder det aldrig. Sen är lådan lite klonkig, ryckig och hackig när bilen är kall, men va fan, du ska ju ändå varmköra innan du ska gasa lite mer! Mellangas vid nedväxling rockar fett, men den ger bara mellangas om du själv ger stödgas vid nedväxling, bromsar du och växlar ner så motorbromsar lådan utan att ge mellangas. Skulle vara intressant att höra om någon uppgraderat mjukvaran till SMG med ESS-versionen, som skall vara ännu snabbare.. MVH Johan |
|
| Jante82>> när skulle den programvaran ha kommit ut?? Och vart får man tag på den? | |
| bomis, jag tror den finns redan för de som har ESS tuning. | |
|
Länk MVH Johan |
|
| SMG verkar vara framtidens melodi... | |
|
M3 CSL går endast att få med SMG, det kanske ger en indikation om vad som gäller. Flåklypa |
|
| maxad>> men endast till ess tunade bilar bara då eller?? inte till original?? | |
|
flåklypa det går väl att få en CSL med manuell låda också. |
|
|
Monsterfemma. Helt rätt. Jag måste fått det om bakfoten att dom bara fanns med SMG. Flåklypa |
|
|
CSL går väll inte att få med Manuell låda ?? Bomis, det ska gå att få det till även våra bilar som inte är ESS tunade. |
|
|
maxad klart det går. Motorart R 6 Hubraum 3246 ccm Aufladung Sauger PS - UMin 360 PS - 7900/Min Nm - UMin 370 Nm - 4900/Min Motorlage/Antrieb Frontmotor/Heck Gänge/Schaltung 6 manuell/ 6 sequentiell |
|
|
Bomis, kolla min länk tidigare! Går att få till icke trimmade bilar, du skickar bara ner styrboxen för SMG till ESS för uppgradering av mjukvaran :) CSL med manuell? Jo tjena! Das ist nur ein umgebautes Auto, es gibt kein CSL, das nur Schaltgetriebe hat!! MVH Johan |
|
|
mullret// Det verkar snarast som SMG är på väg bort. M3 kommer att få en nyutvecklad DSG låda och rykten gör gällande att M5:an också får den lådan framöver. Dagens samhälle gör aktuell teknik gammal i morgon. Mvh Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.