AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.662

BMW Z4 med navigation utan "skärm"

jo
2
jonas_ponas
BMW Z4 - 04
Hej!
Jag har för en tid sedan köpt en BMW Z4 och jag har två frågor om navigatorn :
1: Bilen var en import från tyskland och har därför tyskt språk inställt i navigatorn (navigatorn är helt inbyggd i radion, har inte skärmen som fälls upp ur instrumentpanelen) eftersom tyska inte är det som jag behärskar bäst skulle just därför vilja byta till svenska om detta är möjligt! Hur går jag tillväga?
2: Skivan som sitter i "dvd" spelaren är från 2003 och behöver därför bytas ut till en något mer uppdaterad version, vart kan man ladda ner / köpa en nyare?
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Hej,

Skriver inte av egen erfarenhet utan med erfarenhet av vad jag har läst mig till här på forumet. Sökte allmän information om navigation och stötte på dessa frågorna då.

1) Svenska verkar inte finnas utan det är engelska som gäller. De kan byta språk hos BMW.

2) Ladda ner kan du inte göra lagligt utan det blir till att åka till BMW och köpa en skiva för 2007. Kan inte priset på naviskivor, själv kör jag med den som satt i vid köp av bilen. Men ett par tusen för en dvd skulle jag kunna tänka mig.

/Wiberg
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

jonas_jonas, har du navi pro el business?
Bi
3.797
Bianca

Antar att det e business du har med tanke på att du skriver:

navigatorn är helt inbyggd i radion, har inte skärmen som fälls upp ur instrumentpanelen)
jo
2
jonas_ponas
BMW Z4 - 04
jepp, ingen skärm som fälls upp, så det är business....vet inte riktigt vad den kallas för i "bmw språk"
Bi
3.797
Bianca

Pro=kartbild+(pilar)
Business=endast pilar
Visa användare
147
Gegga
Bmw Z4 -09
jag har en likadan som dig jonas -ponas . men jag saknar skiva .var på bmw och kollade priset på en ny skiva dom vill ha 3085 kr hutlöst pris .
Funkar den bra annars .Jag funderar på att köpa en garvin 200 .Men har manoriginal navi i bilen vill man ju använda den

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.