|
|
|
|---|---|
|
Länk Byggpriset på denna måste ju varit en bra bit över 50k och därför är jag lite skeptisk angående denna kärra. Låter väldigt dyrt och det första man inte vill göra med en bil man just köpt är ju att lägga ner 30k på reparationer.. Antar att det rör sig om en v8:a med en rymdfärjas teknologi med "natriumkylda" ventiler låter som en atomdriven u-båts motor ungefär. dvs inget man skruvar på uppfarten en söndag. (hört det om 7-seriens motorer :) Låter som en jävligt kul bil med KLIPP i sig så att säga ;) Men om den håller mer än 1 vecka? Vill mest bara höra era åsikter om ni tycker det är ett bra köp eller om jag tar mig vatten över huvudet om jag skulle införskaffa den? ursäkta allt svamvlande och dåliga skämt. Mvh skägg :) | |
| Den går inte igenom besiktningen som den är nu. Beror ju helt på vad för bil du är ute efter... En söndagsbil, en 0-402 m bil, banbil? | |
| mitt råd till dig avböj från detta.som snajdaren säger,går inte genom bilprovningen..blir det fel på kärran som sakt,kan det kosta mulltum o få ihop det... | |
| Det lär väl knappast vara motorn från en "modern" 745i utan den från 80-talaren, e23. Det brukar ju vara den motorn som används till ombyggnationer. I sånna fall är det i stort sett samma raka sexa som satt i samtida 535,635 och 735 fast med turbo och inte någon v8:a. Rätta mig om jag ahr fel... | |
| Håller med ostmacka, det verkar vara motorn från 745i från 80-talet som används i bilen. Knappast någon rymdteknologi alltså... Kan nog kanske vara en OK bil för den som är sugen om man är medveten att det kan bli besiktningskrångel. | |
|
Hallå hallå, Det är jag som äger bilen, kan försöka besvara lite frågor här om ni är intresserade. Jo - byggkostnaden är självfallet över 50 k , men inte mycket att göra på ett sådant bygge kan man inte räkna med att få tillbaka pengarna man har lagt ner. Jag är mkt nöjd med bilen och haft grymt kul de åren jag haft den. Men nu är jag sugen på nya projekt och tänklte sälja av. Svårt att värdera en specialbyggd bil, men som jag skrivit i annonsen tycker jag den är värd mer, vill någon byta vill jag ha något likvärdigt för 60 k. Men jag vill helst ha loss pengar då jag har ett nytt objekt i sikte som kommer kosta. Kommer säkert ångra mig att jag sålde av, men nu har jag beslutat mig för något nytt! Motorn kommer från en 745i -85 altså E23 med motronic. Jag köpte hela den bilen och flyttade över motorn. Enda nackdelen är ju att det inte finns någon garanti för att bilen ska gå igenom besiktning, men dels är min flyttgods och så är den byggd för att se så original ut som möjligt under huven. Motormässigt är allt original bara högre laddtryck så det går att få tag i delar utan problem. Mycket som är samma som 535i motorn. Dock har denna motorn massa fördelar som tex oljekylda kompsänkta kolvar original mm. Mvh Andreas |
|
| Tackar för alla svaren. Nu "låser" jag tråden ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.