AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.517

540 e39 Bilen tjuvlarmar

Ct
12
Ctrl
540iA -96
Hej, sedan en tid tillbaka har bilen börjat tjuvlarma titt som tätt. Motorhuvs kontakten är bytt, men utan resulatat (jag förutsätter att man inte ska behöva programera om någon data i bilen för att den ska fatta att den är bytt).
Finns det något sätt man kan låsa bilen utan att larma? Jag har prövat att låsa med nycklen men det larmar iaf, ska iofs testa om den larmar när jag dubbeltrycker också.
En sak jag märk är att om jag kört bilen hårt eller långt så slår det nästan aldrig fel, då ska det larma och ha sig.
Kanske ni har några tips på vad som kan vara fel? ska boka tid hos närmsta bmw firma så de kan göra nån diagnos på bilen så får man se vad dom säger också.

MvH Ctrl
Bi
750
Bimmerbåjj
E83 X3 2.0d -08
E39 530dA -02
Vw Phaeton -03
Tycker du ska testa 2x tryck,det funkar på min!

BMW fûr allè
sw
570
swunge
BMW 320i Touring -03/2
BMW 525i Sedan -88/7
BMW 327 Turbo -88
BMW 323i -86
Men då inaktiverar du ju tipp och rörelse larmet
Ct
12
Ctrl
540iA -96
För min den spelar det ingen som helst roll om jag har tipp och rörelse larm, jag vill bara kunna låsa bilen utan att grannarna klagar:) Så jag håller tummarna för att det ska funka nu med 2xtryck
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Troligen är det en dörrkontakt som felar, har i princip haft detta fel på alla min E34:or utom den nuvarande. dörrkontakten kostar ca 200 kr och bytes på 10 min. Men det gäller att ta reda på vilken kontakt som felar...

Om det är dörrkontakten som felar bör också interiörbelysningen börja lysa ibland då och då, eftersom bilen tror att en dörr har öppnats.

__
Bilblogg:
Länk
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Kolla kontakten under huven. Jag hade problem i vintras, larmet gick dagligen(nattligen) minst 1 gång/d
Tog lös kontakten under huven o rengjorde med elektronikspray och nu har den varit lugn ungefär ett halvår.

mvh
Göran/Forry

Min bil
Länk
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Om 2x tryck förhindrar falsklarm kan det vara rörelsesensorn av mikrovågstyp som spökar enligt Länk

Mvh Björn
Ct
12
Ctrl
540iA -96
Tyvärr så hjälper det inte med att dubbeltrycka:( (fast jag inbillar mig att den inte larmar lite ofta) Så jag ska kolla om det är någon dörrkontakt som verkar dålig, men den har alldrig sagt att någon dörr är öppen när det varit stängd. Kan Bmw kolla in vilken sensor som larmat senast om man lämnar in den på diagnos? Om så, vet någon kostnaden för en sådan procedur?
Kontakten under huven är bytt, och det hjäpte inte, fast den var jävligt muggig.

Tack för alla svar!

MvH ctrl
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.