|
|
|
|---|---|
|
Hej! Bilstein engine flush, OMEGA 907 motor sköljmedel och CRC motor flush ... Bilstein har lovordats, OMEGA likaså, men har någon provat CRCs motor flush: Länk och vilka är erfarenheterna av denna produkt? Det som slår mig först är att det borde finnas rester kvar med OMEGA och CRC efter att man tömt motorn, då man inte får ut allt. Är denna kvarvarande mängd ofarlig utspädd med ny olja? Kan tänka mig den går 0,5 gammal olja på 6,5 liter. Tacksam för hjälp. Mvh Stephan | |
|
Stämmer som du säger! frågan är om den lilla mängd gör något? Är ytterst tveksam till det, själv har jag använt CRC, sedan hällde jag i en Rusta helsyntet och körde 5 mil för att sedan hälla i Edge 0-40. Innan hade motorn gått på okänd olja (med säkerhet ej helsyntet i alla fall). Efter bytet höjdes tomgången hörbart samt motorns gångkultur blev jämnare På en annan bil Mazda pickis som det slarvats med oljebyten på tickade lyftarna vid uppstart! Detta försvann efter CRC rensningen men kom tilllbaks en tid senare antagligen för att det fortfarande var så mycket skit i som lossnat? Mvh Danne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.