AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.478

318 cab M-paket i malmö, Autosam

Hallå allihopa. Det var ett tag sen jag var aktiv här på autopower. Är nu sugen på att köpa mig en bmw som andra bil. Hittade en italien importerad 318 cab i malmö och på bilderna ser den bra ut utvändigt, men inredningen ser sunkig ut. Nån som har varit och tittat på den? Känns inge kul att åka 50 mil för att titta på en rishög.

Länk

Tacksam för svar av er som tittat på den eller ha tankar om ev. köp av bilen.
Jag skulle INTE åka 50 mil för att titta på en italienimporterad bil hos Autosam i Malmö.
I Skåne finns i princip numera bara två seriösa firmor som sysslar med import och det är bilförmedlingen i Påarp och Autoselect i Ystad. Deras bilar kostar en rejäl slant men risken att bli lurad är desto mindre.

Resten är mer eller mindre oseriösa och intrycket jag fått av Autosam är att de lirar i samma division som importörerna i Örebro.

318 cab är inte så vanliga. Hade istället letat bland privatannonsörer och valt en välskött bil som varit i Sverige ett par år med komplett historik.
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Hej!
Jag har inte tittat på bilen i verkligheten, och vet ingenting om varken bilen eller firman i fråga.
Men nyimport, lågt pris, ännu ej tagen i trafik i Sverige och relativt lågt miltal får mina varningsklockor att ringa.

Fundera på vad du tror bilen kostade i Italien, lägg sedan på transport till Sverige, avgifter för reg.bes osv, samt bilfimans vinst. Ändå är den nästan billigast på blocket.se, den ekvationen går inte riktigt ihop för mig, jag hade letat efter andra objekt om jag var du!

E36 cab är annars en mycket trevlig bil, härlig glidare!

MVH Niklas S
Tack för svaren. Man behöver någon som talar om för en att öppna ögonen och inse sanningen. Det är lätt hänt att man efter en lång tids letande börjar ge bilar som man i början ratar en chans, i och med att utbudet är begränsat.

Letandet fortsätter.

Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Tycker ni verkligen att 69000 för en 11 år gammal cabbe är så otroligt billigt??
Det finns en hel del BMW-cab i den prisklassen till salu....bara att börja sålla...
Men i ärlighetens namn så finns det en hel del med som tror att dom kan få 100 000 och mer med...skumt :)

Frasse
frassemannen:
det är sant... nu bor jag så långt bort för att bara åka och titta. Vill helst få med den hem oxå. Sen är det flera faktorer som talar att man köper sig bekymmer, läs Nisses inlägg.

MVH
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Frasse >> Visst är det mycket pengar för en 11 år gammal bil, det håller jag med dig om, men jämfört med andra bilar av samma modell och årsmodell så är den bland de billigaste.
Jag sålde min -93 för 75' för en månad sedan, så visst finns det en marknad!

MVH Niklas S
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Billig? Lägg på 15 tusen spänn för att par vettiga fälgar och du har ett pris som kan jämföras med finare exemplar av en E36 cab.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.