|
|
|
|---|---|
|
Hej, lyckades köra sönder oljetråget på min 320i-88 för någon vecka sedan, och i samband med att jag gör lumpen så ville jag få det bytt så fort som möjligt. Jag har i stort sett ingen erfarenhet av att skruva på bilar, men gjorde ett försök iaf. Så jag hissade upp bilen så gott jag kunde (riktigt trångt) tog bort det trasiga oljetråget efter lite strul. Åkte till en polare som hade ett block med oljetråg liggandes. Åkte hem igen och började sätta dit det nya. Jag bytte även "oljesilen"(Ingen aning om vad det är eller heter) eftersom det andra fästet hadde gått sönder. Efter mycket strul så fick jag äntligen dit oljetråget. Men i min fart och stress så glömde jag sätta dit kabeln som går från oljetråget och in nånstans på blocket. Så bilen la av efter ca 2-3 mil. Har de något med den kabeln att göra eller är det något annat i samband med att jag körde sönder oljetråget. Jag stängde av motorn direkt när jag körde in i trottoarkanten. Mvh/320i PS. Förlåt för en otyldlig beskrivning, och okunnig mekare.:D | |
| Vet vad felet är, "olesilen" som jag kallade de är ju en oljepump om jag inte har helt fel, det måste ha varit något fel på den, Kamaxeln hade skurit. Så nu blir det nog motorbyte. Någon som har en 325 motor liggandes? ;D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.