AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.428

Dubbla rutor på E39

st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Fanns det som option och är det svårt att eftermontera?
Skiljer det mycket på ljudkomforten?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Det fanns som option, vet dock inte om det fanns till samtliga modeller. 530, 540 och M5 har jag sett. Tekniskt så borde det ju funka på samtliga modeller.

Tror att det är en del jobb att eftermontera och kostar nog en slant eftersom det är mer än själva glaset du behöver byta. Detta har diskuterats tidigare in någon tråd så du för leta.

Det ska skilja en del på ljudkomforten, har dock själv inte åkt i någon med dubbelglas.

___
//Ulf
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Det skiljer. Har haft 540 med och utan dubbelglas. Min nuvarande har dessutom plåtlucka och inte glaslucka vilket spär på komforten ytterligare. Jag är komfortfreak och älskar denna option. I 110 km/h är kupén så oerhört behagligt tyst.
Det betyder mycket för ljudkomforten.

Mvh
Mikael
Lite läsning:
Länk
Länk

/Udo Dirkelsniff
Länk
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Har dubbla rutor i min 540. Dom gör mycket nytta. Det blir så tyst i kupen speciellt i högre farter. Har glaslucka i min och tar man bort skyddet för mörkläggning så blir ljudet så mycket högre i kupen.
Kollar du från utsidan så reflekterar sig ljuset som på tonade rutor, svårare att se in. Bak har jag rullgardiner och då är det omöjligt att se in.

MvH Bmw 4-ever
Lycklig tvillingfar
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Tack Udo för lite läsning.

Får nog vänta med detta lite så det inte var så billigt...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.