AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.108

Tusan vad skit det finns!

Gu
124
Guebo
330d Touring -04
Hej på er alla!
Några av er kanske känner igen mig på att ha ställt frågor i detta forum i mitt sökande efter en 330d. Jag är uppriktigt sagt både ledsen och besviken över hur mycket skitbilar det finns på marknaden. Mitt sökande har dock inte varit bara negativt.

Jag får tyvärr erkänna att jag innan tillhörde den godtrogna skaran människor som inte hade en tanke på fusk och annat, utan förmodligen hade gått på det rent okulära innan jag började läsa här på Autopower.

Det har varit fantastiskt lärorikt att läsa om det enorma kunnande som finns bland er alla. Det är inte helt lätt att sätta sig in i allt och jag har en hel del kvar att lära, så jag förstår att det finns godtrogna människor och därmed oseriösa handlare.

Med hjälp av all hjälp här har jag lärt mig att avslöja mätarfusk, tvivelaktiga bakgrunder, oseriösa firmor och privatpersoner.

Tycker det är trist att det skall vara så svårt att hitta en ärlig bil i bra skick. Som vissa har beskrivit det: Nyskick i annonsen, skit i verkligheten.

En del har varit inne på att bluffmakeri skall hängas ut här på forumet. Förmodligen inte lagligt och oskyldiga kanske skulle kunna drabbas, men visst vore det fint med en avdelning i Autopowers forum som hette "Svarta Listan"

Nu har jag därför gett upp mitt sökande och kommer förmodligen att söka en bil hos en auktoriserad BMW-handlare i Tyskland. Borde också vara lättare att sälja en sådan bil senare med komplett och riktigt dokumenterad bakgrund.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.