AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
2.859

Vad innebär Premium Selection?

Ro
108
Rojjan
-96 M3 3.2 Coupe
-69 Camaro SS
Jag sitter och kollar Z4:or på bmw.de och söker efter biler med EuroPlus-garanti. Det står ingenstans i annonsen att de har EuroPlus, men däremot står det BMW Premium Selection included.

Vad innebär Premium Selection? Ingår Europlus i det?
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Det r en kvalitets stämpel som innefattar ca 65 punkter som måste uppfyllas.
Listan på vad de 65 punkterna innefattar finns på www.BMW.se

__
Bilblogg:
Länk
Om jag inte minns helt fel finns definitionen även på engelska (inte för att jag hittade den nu).
Det kan sägas vara en kvalitetsstämpel, som en bil kan få sedan verkstaden har gått igenom bilen relativt noggrant (ska uppfylla 72 punkter). Nyare än 7 år och max körsträcka 12000 mil. Europlus ingår i sådana bilköp.

Mvh
Mikael
Hoppsan Mugge smet emellan men en viss diskrepans fanns mellan våra uppgifter. Det kanske beror på att svenska och tyska återförsäljare har olika krav. Jag tittade på den tyska sidan, dvs bmw.de.

Mvh
Mikael
Ro
108
Rojjan
-96 M3 3.2 Coupe
-69 Camaro SS
Finns det något skrivet på bmw.de som bevisar att europlus infår i BPS?
Vore bra att skriva ut och ta med mig, så jag inte står där i södra Tyskland med skägget i brevlådan om tysken säger att det ej är garanti på bilen.
Tyvärr går det inte att länka till sidan eller kopiera (flash) texten. Om du inte har köpt en bil hos en tysk BMW-handlare kan du känna dig lugn. Jag och många med mig är imponerade över den höga servicenivån. Naturligtvis vill de tjäna penar men de följer reglerna och sysslar inte med lurendrejeri.
Du får själv klicka dig fram här: Länk
Där finns bla en video under rubriken "Gebrauchte Automobile".

Mvh
Mikael
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Länk

__
Bilblogg:
Länk
Ro
108
Rojjan
-96 M3 3.2 Coupe
-69 Camaro SS
Mugge:
Jag har läst alla texter där, men förstår inte exakt allt.
Jag kan inte se att EuroPlus ingår. Bara en länk till det i högerkanten.
Ro
108
Rojjan
-96 M3 3.2 Coupe
-69 Camaro SS
Jag köpte min förra bil på BMW vertragshändler och fick på EuroPlus på köpet. Nu ska jag åka ner och titta på ett par Z4 på fredag, och jag fyller i att de ska ha Europlus när jag söker, men det står ingenstans i annonserna. Bara Premium Selection på några av dem som sagt.
På bmw.se står det att det är 12mån garanti på Premium selection, men jag hittar det ju inte på bmw.de.
Ro
108
Rojjan
-96 M3 3.2 Coupe
-69 Camaro SS
Jo förresten nu kanske jag förstår...går det inte editera inlägg på detta forum?

BMW Premium Selection Leistungen (leistung: innehåll?)

- EuroPlus
- Mobilität?
- Umtausch?
- Leasing und finanzierung
- Inzahlungsnahmeangebot?
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag förstår inte all den tyskan heller tyvärr.... jag har berättat det jag vet, mer än så kan jag inte hjälpa tyvärr.

__
Bilblogg:
Länk
Konstigt nu gick det att kopiera texten där det uttryckligen står att Europlus ingår Länk
Mit jedem BMW Premium Selection Fahrzeug erhalten Sie zusätzlich die EUROPlus Garantieleistungen

Mvh
Mikael
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.