AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.244

Någon som eftermonterat PDC på E60-E61?

JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Som ovan, någon som eftermonterat PDC på en E60-E61? Lite sugen på det, men jag skulle vilja veta hur mycket arbete det är frågan om. Enligt tillbehörskatalogen finns en eftermonteringssats där man monterar sensorerna i skylthållaren, om jag förstått det rätt? Ska det vara någon idé att byta vill jag att PDC:n ska funka som att den var monterad när bilen var ny.

Någon som har idéer eller tankar runt detta?

Mvh Johan
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Det eftermonteringskit som finns till skylthållaren bak, heter PDC LOW (Länk Det är verkligen inte snyggt!

Här finns det stora kittet som sitter i E60/61 org. (Länk borde ju gå att eftermontera, men man får borra hål i stötfångarna, dra kablar, och bilen måste kodas hos BMW, så systemet vet om att PDC finns.

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Nu fick jag skämmas, när jag letade reda på den här tråden såg jag att jag hade startat en likadan tråd när jag köpte min förra E61 för 1,5 år sedan. Men till mitt försvar får jag säga att PDC LOW inte fanns. Nu har jag kollat upp priserna i alla dall, och PDC LOW kostar 6 lappar fram och bak, och ser mycket illa ut.

Vanlig PDC är faktist fortfarande jättedyrt. Kabelsatsen kostar 2150 kr, knappsatsen 3800 kr, sedan kostar vaje PDC-sensor (lackad titangrå) 1060 kr och det går åt 8 stycken. Summa summarum, absolut för dyrt att eftermontera! Det får helt enkelt vara.

Finns det verkligen ingen snygg eftermarknads-PDC? Alla jag ahr sett är klumpiga och asfula. Det bästa vore om man hittade något som kunde gömmas undan, eller lackeras över, och som sände en signal till högtalarna. Dvs inga fula paneler som ska tejpas fast, utan bara en ljudsignal. Det räcker egentligen med två sensorer bak.

Eller har någon kollat på back-kameran? Fast den kostar 8500 kr såg jag precis....

Mvh Johan
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Det fanns ju en variant där man satte något självhäftande på insidan av stötfångaren och jag har för mig att det var någon här på forumet som skulle testa denna variant men jag kommer inte ihåg om det kom någon recenssion.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.