|
|
|
|---|---|
|
Vad kan det bero på att bakdäcken studsar på m3an? inte så att det studsar hela tiden utan när bilen just vill till att börja spinna, tex om man kommer på ettan och trampar ner.. har nya goodyear F1 på 18" nu men verkar inte bero på däcken då det varit mer eller mindre samma sak med 3 olika däckmärken/dimensioner | |
|
Hur är det med dina dämpare? Är de slitna kan det ge dessa symptom. __ Bilblogg: Länk |
|
Paap Reeder |
... M535/E28 karakteristika har tydligen gått i arv. MVH /// Paap R |
|
Tjena! Testa att byta bussingarna till bakvagnsbryggan, brukar bli sådana symtom på bilen om dom är slitna. |
|
|
dämparna verkar vara fräscha.. får väl se över bussningarna.. verkar som att det inte är ett helt ovanligt fel på vissa bmw då jag hört andra bla. m5 e34 som har samma problem.. |
|
| Hjälper det inte att byta bussningar i bakvagnsbryggan till powerflex eller liknande så byt även difffästesbussningen. Går det ändå inte är det väl annan sättning på dämpning o fjädrar som är sista utvägen antagligen. | |
| Nån som vet vart man kan få tag på powerflex bussningar? | |
Smiley© |
Motornord säljer Powerflex, finns säkert fler men det var dom jag kom på just nu. Sen har du ju Ebay om du tycker det är ett intressant allternativ. /Thomas |
Smiley© |
Forza säljer Powerflex också kom jag på nu. /Thomas |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.