|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 318i -99. Hade gärna vela få tips om chip, effekt boxar m.m. till min bil.. Hade tängt sätta i bilen.. Skriv även hur mkt man får ut i hk. Bmw 318i -99 :] | |
|
Tror inte du på nåt lätt sätt kan trimma en 318 så du får ut rimligt med hk i förhållande till pengarna om du ska kunna besikta den. Bästa rådet är kanske att köpa E46 med större motor. Men det du kan göra är chip,sportavgas, vassare kammar m.m. Men det skulle nog inte ge särskilt mkt ändå.. Kanske 10-15hk? Mvh Johan |
|
|
Som sagts.. Enklare att köpa en E46 med större motor än att trimma en 318i, åtmonstone om man tittar på pris per HK. //amullo --- |
|
|
Det allra enklaste torde vara att turboladda motorn! På 70-talet turboladdade jag min SAAB 99 2 liters (innan SAAB började med turbo) och hade väl som mest 220-250 hk (0-150 på 13 sek). Det tog mig 1,5 timme att bygga om den från (olaglig) turbo till standard och besiktningsbar. Per L |
|
|
Per L => Det har hänt lite saker på drygt 30 år inom bilvärlden som du kanske känner till?! Turbokonventering är ingenting man gör i en handvändning nu för tiden. E46 318i är helt enkelt ingen racer, vill du ha en starkare motor (snabbare bil) köp det från början, det är mitt råd. Mvh/ Niclas |
|
|
Sant sant, håller me de andra, en 318 går o trimma har ja sett med en chip och du får ut 10-15hk mer, för priset 3000:- Men då hade jag en fråga, jag själv har en 320 e46 - 170hk och köper då ett sådant chip vilket ger mig 185hk, kommer man då märka av någon skillnad på bilen? Kan detta på något sätt vara dåligt för bilen tex. att andra delar börjar pajja osv...? /Rupesh |
|
|
Grejen är bara den att ett chip på en 318 inte ger några 10-15hk Jag bromsade min 318is med & utan chip det gav 3hk. Sen är vissa av bmw:s motorer underspecade några ex 323 motorn i E36 170hk ger ca 185-190hk 328 motorn i E36 193hk ger ca 200-210hk 540 motorn i E39 286hk ger ca 310-320hk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.