AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.599

Är 19" för stort på en E46?

Sida 2 av 2
33
12
330_Cab
330 Cab M -01
Jag lovade mej själv att rulla på 17" hela sommaren precis när jag köpt min bil, men det blev visst inte så, imorgon åker 19" på så jääävla gött !

Tycker absolut du ska på me 19" , en polare till mej har en M3 E46:a me original 18" och det är nästan smått ser mer ut som 17"
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Darreman,
Precis det jag menar. Tyvärr är det alltför många som säger. "jag ska ha 19-tummare!" Detta utan att egentligen ha bestämt sig för en snygg fälg utan snarare bara storleken.

Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Mosse: Ser att du har kvar pärlan. lägg ut en bild på bilen är du fått fälgarna. Bra val f.ö

//Stefan
Darreman
Anders S: håller med dig till 100% folk vill ha 19" för att det är 19" och det är den sämsta anledningen att skaffa 19". jag valde 19" för att kombinationen 19" och 9.5" breda CSL fälgar ger det, i mina ögon, kanonfina djup i bakfälgen. jag har i mina trakter sett alldeles för många småbilar med för stora fälgar och det stör linjerna på bilen.

mitt måtto, om jag så är ensam om det, är att bilen ska se ut som om den kunde ha rullat av bandet i München. förfiningen av bilen ska vara enheltlig och snygg utan att sticka ut. det är helheten som gör bilen inte någon enstaka pryl "ala Kebab-styling". ligger inget rasistiskt bakom uttrycket, är av utländsk härkomst själv.

MVH Anders
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Instämmer.

co
1.144
coldhex
BMW M135i
"bilen ska se ut som om den kunde ha rullat av bandet i München"

Just av den anledningen är väl CSL replikas (plus några andra replikas) en av dom få 19" fälgar på E46 som är snygga utan att det blir löjligt enligt min mening (obs min åsikt).

Såg en Volvo S40 med 19 tummare för nån månad sen och herre-j-r va fånigt det såg ut.
Darreman
Coldhex: kolla min profil.

mvh Anders
Jo
292
JohanD75
G31 520d M-Sport Touring Xdrive 2019
Enligt min mening är det en kombination av däckprofil och höjd (sänkt eller osänkt) som ger mycket till helheten.

Lakritsremmar på stora, fina fälgar och sen mycket luft mellan hjul/skärmkanter, nä usch... Eller motsatsen, mindre fälgar, typ 17" med bulliga däckprofiler...

Men visst är designen på fälgen viktigast, håller med Darreman till fullo och rekommenderar därför orginalfälgar (äkta eller replika beroende på plånbok), de gör sig oftast också bäst på bilen.

Själv kör jag med M6-replika i 19" och är helnöjd.

/JD
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Darreman: Nice, kolla min profil nu då :D
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Jag själv tycker att 19" sitter perfekt på e46an.
Länk <- min bil med 19"

///Niklas "NIKEMAN" Johansson
"lägre än glocalnet och hårdare än he-man"
varenda M3 e46 som ser bra ut har ju 19" så varför kan inte du ha det på din???
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.