|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har dels problem med att min CD-läsare ej läser brända skivor. Vill samtidigt har stöd för mp3. Bilen är utrustad med BMW Business CD samt HK-systemet. Har försökt läsa mig till det mesta, och har kommit fram till 3 möjliga lösningar. Vilken verkar vettigast? 1. Köpa en nyare BMW Business CD med stöd för mp3 (får man ju en färsh CD på köpet, samt bibehåller känslan av orginal) - men har förstått att Antennkontakten ställer till det - finns det adapters köpa? Någon annan kontakt som ställer till problem eller är det i övrigt "plug and play"? 2. Installera en Dension IceLink. Detta känns dock aningen kostsamt då jag inte redan har en iPod. 1600+2500:- 3. Köpa en Alpine HU - detta förstör ju såklart känslan av orginal och ökar väl antagligen inbrottsrisken en smula, men kanske kan man förvänta sig en aning bättre ljud även om man behåller högtalare i bilen? Den stora frågan för denna lösning är ju om det finns någon huvudenhet som är "kompatibel" med HK:s slutsteg som sitter i bilen (tycker mig ha läst att det inte är någon "standard-signal"). Svar på frågor och åsikter hjärtligt välkomna. | |
|
Har mer eller mindre beslutat mig för alternativ nummer 1. Köpa en HU med stöd för mp3-skivor. Är det korrekt uppfattat av mig att endast radio-antenn-adapter behövs? Var hittar jag denna adapter? Om fler adapters behövs, var hittar jag denna? Fr.o.m vilket datum hade Business CD i E46 stöd för mp3? Skiljer kontakter, andra specifikationer mellan EU/Sverige/USA? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.