AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.973

335i eller 335d?

Sida 2 av 2
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Om inte förbrukningen spelar någon roll hade jag nog tagit 335i. Visst vridet är kanske inte så ursinnigt men 400Nm vid 1300 varv som bensinaren har räcker alla dagar i veckan. Att man sedan får skönare motorljud är ju inte heller fel.

Tycker också att du absolut ska ta iaf den lilla HiFi anläggningen. Bmw är inga mästare på ljud och standardstereon låter verkligen inte bra.

VHDanne,

varför ska skatten på dieseln sänkas. Som den är nu motiveras den högre nivån med att EUutsläppskraven på dieselbilar inte är lika höga som bensinbilar. Känns rimligt att de ska betala en högre skatt i så fall anser jag. Eller?

Visa användare
590
Bistec
M3 -94 banbil...
Du har Powerpost =)

__
mvh ///M artin
Hi
915
Hillstreet
340i xDrive Touring M -2016
C 63 AMG -2011
Utan tvekan 335i
Att spara lite pengar på bensin är kanske inte det man tänker på när man köper bil för över 500.000

//Joakim

Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag.
VH
208
VHDanne
BMW 335CiM -08
simon_en

Varför ska skatten vara högre än bensin på person bilar??!!! Du har ju partikelfilter m.m på dem nu. Jag förstår om man har högre skatt på en dieseltraktor eller fet långtradare men inte på personbilar med lågt utsläpp.

///Danne
Visa användare
590
Bistec
M3 -94 banbil...
Utsläppen är ju tom lägre på dieselbilarna!

__
mvh ///M artin
Vet någon om det går att köpa till 19" till 335i Touring, typ M3 fälgar eller nåt från 5-serien? Enligt listorna så är 18" max till denna modellen.
Annars så har Jag kommit fram till en slutlig (ganska kort) lista, med det Jag anser mig behöva:

M-paket
Comfortpaket
Läder
Xenon
kupévärmare

(Automat tillkommer om det blir en 335i)

Hifi system?
Tonade rutor?
Larm?
Nix, Jag klarar mig med originalstereo.
Tonade rutor är inte riktigt min grej.
Larm behövs inte. Bilen kommer att stå inlåst i eget varmgarage, samt att Vi har sju hundar som är bättre än vilket larm som helst:)
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Continental

Varför automat om det blir en 335i ? Du kanske kör många bil per år?
Går det inte att välja till 19" fälgar som en uppgradering via M-Paketet ?

Det går nämligen om man köper en Coupe med M-Paket

Annars så kan du gärna maila mig om du hittar några BMW fälgar som du tycker är intressanta.

Mer info om fälgar:

Länk
Får man inte lägre försäkringspremie med larm och hur bra är orginalstereon i 3-serien bättre än orginal stereon i 1-serien?
Jag hade automat på en Land Rover Jag ägde tidigare, härligt i kombination med diesel. På mina två nuvarande bilar så har Jag manuell låda och är ärligt talat trött på det. Det är faktiskt min flickvän som kommer att använda bilen mest och hon är också trött på manuell låda, så då känns en auto som ett bra val. Sedan så tycker Jag att det "hör till" på en kombi.
(Z4 är väl den enda BMW som Jag hade valt manuell låda till)

Jag vet att det går att välja 19" till kuppen men har inte lyckats finna det till touringen.
sw
25
swedst
E91 335d -07
Har bara 150 mil på mätaren och är riktigt nöjd med dieseln.
Prismässigt är det inte direkt någon skillnad (ville ha automat) mellan i och d däremot är det psykologiskt härligare att tanka billigare även om bilen kosta skjortan och lite till. :)

Kör med Radio Profesional och tycker den duger fint för mitt behov, mest Ipod och radio ibland.
Ska försöka komma loss o få till en provkörning nästa vecka.
Jag konfererade lite med flickvännen igårkväll och kom fram till att hon har horribel smak (när det gäller bilar, alltså ;). Hon vill ha en 320i ,platinasilver med LIMEläder och Utan M-paket.
- "Också inte några såna stötiga 18"-fälgar som Jag har nu".
Hrm, hon kommer att få rätta sig efter mina önskemål, då hennes under inga omständigheter går att tillgodose...:)
Efter att ha visat lite bilder så tyckte hon att vit var ok, "men 300 hästar behöver Vi inte"...
Jag gör nog bäst i att beställa den utan hennes vetskap...
OM det nu blir nån. Det finns andra kandidater också som ska provköras när tid finns.
Klart ni behöver 300 hästar!

Tänk så säkert det är med lite effekt när man måste komma om de där tre långtradarna, eller karavanen med raggarbilar, på E22:an :)

Tänk även på att ni skall ersätta två bilar med ungefär 150 hästar vardera - då måste ju ersättningsbilen ha lika mycket effekt som de båda tillsammans!

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Hehe, ja det är klart att Vi behöver det!:)

Eftersom Vi inte kommer att rulla mer än kanske 2500-3000 mil per år nu, så känns det faktiskt som att det lutar åt en bensinare. Nu har Jag som sagt inte provat 335i eller 335d än men har svårt att tänka mig att Jag skulle välja bort 335i pga motorkaraktären och brist på vrid...
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Jag har kört 335i cab och 335d Coupe. På förhand trodde jag att jag skulle föredra dieseln eftersom jag gillar bmws dieselsnurror men bensinaren var mycket roligare att köra! Du har visserligen grym kraft i dieseln men den leveraras lite lugnare på nåt vis och sen är ljudet i bensinaren heeelt underbart! Vet dock inte om det skiljer sig åt för caben?

Man ska sikta på att vara bra!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.