|
|
|
|---|---|
|
tycker den verkar slö på botten,kommer först runt 3500varv,kompisens 535 e28 går bra mycket bättre på låga varv kan detta vara? ny bosch 044 pump och stadigt soppatryck finns | |
|
För stora/tunga fälgar eller kanske luftmassemätare/spridare som är dåliga? Vet du något om/när detta kan vara bytt? |
|
|
16"alu luftmassemätare-spridare är inte bytt vad jag vet |
|
| har samma problem med min e34. slö fram till 3000rpm visserligen bättre efter att jag bytte rotor o fördelare väsentlig skillnad på effekt och förbrukning. hur vet man om det är dags att byta luftmassemätare/spridare..? | |
| har nytt fördelarlock+rotor,,fick tips om rengöring av luftMÄNGDmätaren som det faktiskt är och inte luftmassemätare som nån tidigare sa,kanske satt på senare e34 535:or men inte e28 iaf | |
| Har du provat att rengöra luftmängdsmätaren då..? fick du nått resultat..? | |
|
Man kan ju plocka bort locket till lmm(svarta plastlocket) och rengöra kolbanan med lämplig kontaktsprej,brukar hjälpa om man har "lite omotiverade ryck",men det har ju inte du iofs :-/ Eller så gör du en service,med nya stift,filter osv...Kolla kamaxelns skick i samband med ventiljusteringen också.. Mvh Janne. |
|
| Tänkte just säga det: Kolla kamaxelns skick så att det inte är nockarna som börjat gå ned sig. | |
| luftmängdsmätarens står helt öppen efter 3000rpm. det kan ju va en funderare... | |
|
Tycker att de flesta BMW behöver lite varv för att kännas pigga. Den enda bmw som har känts lite pigg även på låga varv som jag haft eller provat är 540, det är ett grymt vrid i V8:an |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.