|
|
|
|---|---|
|
Hej! Bmw m3 3,2 Coupe -97 smg Man måste vänta ca 1 min innan men kan starta bilen när den har stått ett tag, det är precis som att den tappar hydraulik trycket. Jag har kollat ifall det var så att huven inte var stängd. Det var en kabel till ena givaren som satt löst. Ringde till Bmw i kramfors dom sa när den är urkopplad så är det likamed att huven är stängd. Men frågan är om man måste nollställa den för att det ska funka. Man lägger i växeln Rr innan man stänger av den.. Men när jag vrider om nyckeln efter ett tag så står det att det är växel E0 som är i. Vad betyder E0? Sen får jag vänta tills hydrauliken fått upp ett tryck och då klickar det till i lådan och 0o växeln far i. Och då är det bara att vrida på nyckeln. Kan det ha nått med centrallåset att göra, att bilen inte lägger i växeln för den känner att nått kan vara öppet och därför får man vänta. Eller att hydraulikpumpen är trasig så den tappar allt tryck. Men pumpen låter fint. Eller att det kan vara nått läckage någonstans. Är väldigt tacksam för svar! Mvh Carlson | |
|
Mycket svårt gissa vad som är fel. Det bästa är att åka till en verkstad som klarar av att läsa av felkoderna. Jag hade ett liknande fel på min -97 och då var det tempgivaren i vxlådan. Dom släckte felkoden bara och sen funkade det som den skulle och felet kom inte tbx. //K |
|
|
hej! Jo jag ska fara på en verkstad. Jag tippar iaf på att det kan vara nått läckage. Men man är ju inte helt säker. Om det är någon annan som haft samma fel så hör av er. mvh Carlson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.