|
|
|
|---|---|
|
Har sett följande modell av sportratt i nån 850, modellen finns ju till e36. VEt någon om rattten från en e36 passar på e31? Modelen: Länk | |
| Hej! Den passar men du kan få byta en del i rattstången och det är delen som håller spakarna och den kostar inte många kronor på BMW. Tänk dock på att släpringen inte går att flytta över och den kostar ju ca en tusing. | |
|
Alltså, byta ut släpring för orginal e31 (nr 2): Länk Mot släpring för sportmodell e31 (nr 4): Länk Föra att ratt, sportmodell e36 skall passa (nr 1): Länk Stämmer ovan, eller är jag helt ute och cyklar. Vore bra om nån kan göra en likvärdig länkning enl ovan till rätt prylar som passar. Finns ju fler rattmodeller till e36:n som man gärna skulle vilja ha istället för bussratten..... |
|
| Du får säkert byta denna del nr 8 Länk eftersom släpringen på sportratten är annorlunda på sport ratten. | |
| Ursäkta upprepningen | |
|
Är det ingen som bytt, eller för den delen funderat på att byta ut denna förskräckliga 4-ekersratt? Den är ju hur ful som helst. Vad jag vet gör inte BMW bussar, så något monteringsfel kan ju inte uppstått :) Sen är den inge skön att hålla i heller. Stora likheter med ratten till en Volvo 145:a. Skulle var perfekt om man kunde montera e36:ans m3 ratt. Eller är jag ensam att tycka att den är förskräcklig? Eller är jag en av de få som har "buss"ratten? |
|
|
det finns en sportratt orginal att köpa på BMW se Länk Airbag, kostar en slant dock, -PRUTA, det gjorde Jag, men det är det väl värt, sen beställer man "Individual line" så får man snygg sytråd i ratten (Röd-Blå) till samma pris........ se Länk |
|
|
Tack för svaret. Ja visst kan man köpa orginal grejer och det vore mycket enklare, men 6x dollarpriset avskräcker. Vore därför pefekt om man kunde köpa ratt på skroten från en krockad m3 e36:a och montera. Men det kanske är som så att de som bytt helt enkelt köpt orginal..... Därav så få svar. Vad blev totalpriset för rattbytet? |
|
|
nja, fast det är väl svårt att få tag i krockade bilar utan att Airbagen löst ut, sen brukar de vilja ha rätt bra betalt, tyvärr men visst, det är nog värt att lägga ner några timmar på det, |
|
|
Ja, krockad var ju inte så smart... En från skroten kort och gott med OK airbag. Ligger runt 1000-lappen. Vad kostade ditt rattbyte? |
|
|
Lyfter tråden. Rattmaister, hur gick det? Har du gjort bytet? Jag funderar på att göra samma med min E36 325i som har den hemska "bussratten". /Rickard |
|
|
Lyfter igen. Detta ämne är stort på internet, ändock dröjer sig en betydande förvirring kvar. Konsensus råder (tror jag) om att samtliga 3- och 4-ekrade BMW-rattar producerade 09/1994-05/1999 kan monteras rakt av på E31 MY95 och framåt. Vilket torde betyda att samtliga BMW:ers rattar mellan dessa år är inbördes utbytbara huller om buller, förutom eventuella elektriska finesser. Jagar man sedan rattnav till sportrattar från eftermarknaden (Sparco, Momo, MrSeabeach m fl) blir bilden ytterligare komplicerad tyvärr. Så hur det VERKLIGEN förhåller sig är inte lätt att satsa pengar på. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.