|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
En säljare sade att det bara gällde 120i/120d 5-dörrars medan en annan sade att det även gäller 3-dörrars varianten. Vilket stämmer? Pris FRÅN 254.900 kr är priset, gäller det då 5-dörrars eller 3-dörrars? | |
|
3 dörrars är ca 5000 kr billigare än 5 dörrars, även under kampanjen. __ Bilblogg: Länk |
|
| så det är 3-dörrars 120i som kostar 254.900 kr, vill man ha 5-dörrars så får man lägga till 5000 kr extra? | |
|
Är för 5-dörrars, se: Länk Är en 118i motsvarande 20.000:- billigare då (den är ju det i normalt listpris)?? |
|
| man lbir ju förvirrad. så kampanjen gäller endast 5-dörrars men inte 3-dörrars. Någon som kan ge ett 100% svar vad som gäller? :) | |
|
Jag har beställt min 3-dörrars till kampanjpriset. Så Ja, det gäller även 3-dörrars. Dock går kampanjen ut snart. Minns tyvärr inte när. Mvh Johan |
|
| Någon som vet när kampanjen går ut? | |
|
Tror den går ut den sista juni. Fast den har å andra sidan redan blivit förlängd två gånger så den kanske blir det igen? M v h |
|
|
ok, 3-dörrars och fram till 30 Juni, ja då har man lite tid kvar att fundera ändå :) Jag är tveksam om jag har råd med Xenon då jag tänkt lägga till larm och vinterdäck, det blir ju en extra summa. Kanske en knäpp fråga men är sidodörrarna på 3-dörrars lika stora som på 5-dörrars? :-) |
|
| Alla som beställt en 1-serie genom denna kampanj, har ni valt med eller utan Xenon? | |
|
Jag frågade på BMW Group Göteborg och fick då veta att alla modeller är faceliftade och att 5 dörrarsmodellerna kostade 5000 mer än 3 dörrars modellerna. Jag pratade med en säljare som hette Rolf Hackzell som har följande e-visitkort ---> Länk __ Bilblogg: Länk |
|
|
Jag har xenon och skulle absolut inte vilja vara utan det. Hade det på min förra BMW också och ljuset är suveränt bra. Dessutom är det himla snyggt. Jag kör med lyset i autoläge vilket innebär att varselljuset (alla fyra coronaringar) lyser i dagsljus och xenonlyset går på automatiskt i mörker samtidigt som coronaringarna dimmar ner lite. Nu har jag visserligen även valt larm och har bilen i garage, men jag skulle nog föredra xenon framför larm. Vad det gäller vinterdäck så brukar BMW ha kanpanjer på vissa fälgar och däckkombinationer till ganska bra pris. Tyvärr tyckte jag att fälgarna dom hade en deal på nu (style 139 16") inte var så snygga ihop med M-paket, så jag köpte 4 st style 256 17" (sitter standard på 130) utan däck för att istället köpa däck själv. M v h |
|
| Mugge, så en 3-dörrars kostar 254.900 kr och vill man ha en 5-dörrars så får man lägga till 5000 kronor? | |
|
bmwtok - jag valde till xenon, och har inte ångrat mig... mumkas - det är väl inte helt lagligt att köra med bara varselljus? |
|
|
Jag vet bara att det skiljer 5000 kr mellan 3 och 5 dörrars. Vilken som kostar hur mycket kan jag inte svara på. Ring till säljaren ovan och fråga. __ Bilblogg: Länk |
|
|
Marcus555; ingen aning om det är lagligt eller inte? Man fär väl köra t.ex. med parkeringsljus och dimljus dagtid. Dessutom fanns det ju möjlighet att ha varselljus istället för halvljus med dom gamla gula extra varselljusen. Fast jag vet inte om det gäller nu? Varslelljusfunktionen på xenonljusen gör ju att ringarna lyser lite starkare. Jag har svårt att tro att funktionen finns på svensksålda BMW, om det inte skulle vara lagligt men jag vet faktiskt inte. Kommer ändå att köra vidare med detta då jag tycker det är bra. M v h |
|
| BMW säger att 1-serien har fått bättre materialkvalité och är mer gedigen interiört. Ni som kör faceliftad tycker ni det stämmer om ni jämför med en etta innan faceliften? | |
|
Jag tycker att den känns betydligt mer gedigen nu. Speciellt dörrklädseln är bättre nu med tyginlägg. känslan är ungefär densamma som i min f.d. E46 som var en 04 också den med M-paket. M v h |
|
| här i halmstad har vi en importhamn med en massa nya bmw's . Idag såg jag en 3-dörrars 1-serie med M-paket :) | |
|
bmwtok: Varför sitter du vid datorn då? Ut och fota med dig ;) Mvh, /Wille |
|
|
Wille, det finns hundratal olika bilar där och de står bakom stängsel som är bevakat. :) Dessutom ser man den bara i profil på avstånd så det skulle inte bli ett bra foto. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.