AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.022

YES! Har köpt M3...!

Sida 2 av 3
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
bra sagt carl!!!!
Grattis, många sköna detaljer som "följer med" i.o.m. CS-paketet!!

Inga som helst problem att köpa en pressbil om man vet vad man ger sig in på.
Ingen mening att fördjupa sig i ämnet ytterligare...en del har full insikt andra pratar som om de har det, det finns en hel del skrivet om detta på forumet.

Ang. tjejbil och TT: så kan det enl. mångas åsikt varit så med MK1 versionerna.
Nya TT är så mycket mer, både 2.0T och 3.2Q har jag provat vid ett par tillfällen, riktigt skojiga bilar!

Tillbaka till din M3'a: som tidigare sagt, ut och gasa och njut av bilen!

Mvh,
/Wille
Grattis för en riktigt fin bil och sista riktiga BMW. Pressbil eller inte ? Finns många privat ägda som är i värre skick tro mig. grattis ännu en gång !

GÅ ut rulla så mkt de går :)

BMW FOR LIFE
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Grattis bara ut o tuta och köra.

Hoppas du blir nöjd med bilen.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Hemskt så hätsk stämningen blev här då. Använder alla ”nya” M3-ägare verkligen sin bil som peningsförlängare på grund av dåligt självförtroende? Det är av just den här anledningen M-bilar har dåligt andrahandsvärde. På grund av de ägarna som äger bilarna när de börjar bli 6-7 år gamla och priserna börjar krypa ner mot 200 000. Av någon anledning var M3-forumet betydligt trevligare då nybilsägarna hängde här…

Avslutningsvis så vill jag ändå säga att jag haft många trevliga mil i syrrans E46 M3, men allt har sin tid. Bring on E92!

Nej, nu ska jag ut och köra live Corvette C6 som är veckans testbil. En riktigt trevlig bil. undra vad som skulle hända när jag påstår att den faktiskt är bättre än E46 M3 på det mesta? ;o) Och trots sina blyga 450 mil så har det hårda presslivet redan satt sina spår…

Ps. Inte illa av en tjejbil med ”lilla” motorn att piska E46 M3 runt Top Gears testtrack ;o)

Case closed.
Sen att den ser ut som en Toyota Celica innuti spelar ingen roll? ;) Näe men förstår va du menar acey.

Mvh Per
341
Völund
E46 BMW 328IA -99
Hejsan!

Alla som påstår att de inte är avundsjuka kan ju inte ha alla "hästar" hemma.
Självklart är man avundsjuk på en sådan prestandavagn men avundsjuka behöver ju inte alltid vara negativt. Positivt för ägaren av bilen iaf ;)

Jbergin, grattis till en superfin prestandamaskin!!
Jag är iaf grymt avundsjuk ;)

//Jonas

"Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW"
Lars Jakobsson
Vore jag en tjej skulle jag ha en TT, men just nu...ja..börjar faktist bli lite sugen på en corvette :P

BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Grattis till en fin bil!

Acey och kullmannen har en poäng i det de säger. Men du kan även ha tur att ha fått en kanonbil. Jag var personligen väldigt noga med att varmköra bilen innan jag gasade.

Nu är det väl dags att sluta med "min pappa är starkare än din" mentaliteten här?? Man kan ju tro att det är 16 åringar som sitter och skriver. Det finns forum där påhopp och spydigheter inte existerar. Tyvärr är det inte lika många användare men det som skrivs är i regel sunda och genomtänkta inlägg. Hoppas det kan bli bättre här.

Mvh

Jonas
lars du ser faktist ut lite som en söt flicka med det halvlånga blonda håret hahahahah

eller blonda slingor menade jag

Lars Jakobsson
blackmanswish>>Jag vågar iallefall visa hur jag ser ut till skillnad från vissa andra ;). Men tyvärr känner jag mig inte tillräckligt femenin för vare sig en 328 eller en TT :P

ji
511
jimmye
Porsche 997 4S Cab - 10
SÅLDA:
C63 AMG Designo - 10
X6 3.5D Silver - 09
E90 320dM spacegrå -09
Z4M Roadster Imola -07
E90 320dM Röd -08
E46 M3 Phoenixgul -02
e30 318is -90
E46 320i -99
E46 330ciM -02
haha, härlig tråd. Finns en hel del omoget folk här.

Bilen du köpt är grymt cool och den är säkert i ett bra skick. Bilarna mår för det mesta bättre om dem är hårt körda än gubb/kärring körda iaf. De flesta inkl. mig är avundsjuka här.

Sen är faktiskt tt:n en frisör bil oavsett om den spöar m3 e46 runt någon bana (vilket jag har väldigt svårt att tro men ändå.)

Mvh.
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Kan det verkligen vara sant, Acey?? Mindre motor plus att det är en Audi.
Hur i helskotta skulle det kunna gå till? Finns det någon länk att bevittna detta på?

Mvh

Jonas
Jag vill först säga GRATTIS till en fin bil,men det är inte så konstigt att dem flesta här är lite si och så när det gäller test-bilar.Alla vi vet hur vi själva kör när vi testar någons annan bil;) Om du har gått genom bilen innan du köpte den då borde det inte vara några större problem.Jag själv vet inte om jag skulle våga köpa en sån test bil men det är inget somsäger att din bil är skit.
Grattis än en gång och önskar dig massa fina mil i den.
"Sen är faktiskt tt:n en frisör bil oavsett om den spöar m3 e46 runt någon bana (vilket jag har väldigt svårt att tro men ändå.)"

Har du kört den nya Audi TT 3,2l..Varför skulle inte audi tt vara snabbare runt "någon"bana än M3.M3 har ju några år på nacken medan audin har senaste teknologi,en nyare och modernare bil.Sen är det ingen som påstår att TT är bättre än Nya M3.jag tycker att den nya audi TT är en fin bil,finnare än den gammla på alla punkter när det gäller utseende.
ji
511
jimmye
Porsche 997 4S Cab - 10
SÅLDA:
C63 AMG Designo - 10
X6 3.5D Silver - 09
E90 320dM spacegrå -09
Z4M Roadster Imola -07
E90 320dM Röd -08
E46 M3 Phoenixgul -02
e30 318is -90
E46 320i -99
E46 330ciM -02
sony:
"Har du kört den nya Audi TT 3,2l..Varför skulle inte audi tt vara snabbare runt "någon"bana än M3."

Jag har åkt med i den nya tt:n med 3.2l motorn så ja det har jag. Bilen är en jäv*a frisör bil. Jag har sett någon lista där denna var snabbare än m3:an men det kan inte stämma, måste vara något som är galet. tror iaf att bmwn hade gatdäck och ttn r-däck men tror ändå inte att det kan vara det. aja. Jag tycker i allafall att det är en tjejbil och tror inte det minsta på att den spöar m3:an på bana förrns jag sett det själv.

klart slut.
Mvh.
jimmye:
Audi magnetic ride, Audi Space Frame och S tronic är saker som förmodligen inte intresserar en "frisör" (posör) speciellt mycket. Grym uppfattningsförmåga man måste ha för att kunna avskriva en bils prestanda när man endast har åkt med i den.

Det har ju redan spårat ut i avseende hur en pressbil behandlas, så jag kan likagärna fortsätta.
Jag kan ge ett exempel:
"Kalle" är en fotograf som fotar åt biltidningar som lånar hem en mer högpresterande bil än standard under provkörnings-/fotograferingsillfälle. Kalle kommer hem på kvällen ringer runt till lite kompisar och undrar om de är sugna på att smiska lite "xxxxxx"-bil. Javisst tycker de, kommer över och smiskar sk*ten ur bilen, alla med varierande kunskap om hur man kör/behandlar högpresterande bilar. Kalle är inte ensam om att göra detta, det finns massor av motorskribenter och annat folk som jobbar kring producerandet av bilrepotage som gärna tar en lite längre provtur än brukligt, även dessa människor har kompisar.

Sorry jbergin för att din tråd om din trevliga bil ytterligare blev saboterad!

Mvh,
/Wille
be
361
benke_berguv
I3s- 18
Mitsubishi Outlander PHEV
OT

Länk

där är listan där TT:n är snabbare, inga konstigheter med R-däck och annat svammel, det är ju en nästa 10 år nyare konstruktion så det vore väl konstigt om inget hade hänt...

ha de/benke-nu med V8-försedd e21 i skallen :)
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
en rätt passande regskylt till TT :))

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.