|
|
|
|---|---|
|
Jag har köpt drive+play från h/k då jag tyckte att ice link blev för kostsamt (har många andra hål att stoppa pengar i) men jag har rivit ner halva bilen utan att hitta någonstans att koppla lågnivån. Jag har en e46 touring med business stereo och navi med 4:3 skärm. Jag har sökt men det enda jag kommer fram till är att jag kanske får offra cd-växlaren och det gör jag gärna, men jag vill inte koppla ipoden genom antennuttaget som även det medföljde som ett alternativ. Jag skulle uppskatta all hjälp med detta problemet, gärna utförlig beskrivning finns bilder är det ett extra plus. Hoppas att någon här kan hjälpa mig/tack på förhand! Mvh/Andreas Hur var det här då. | |
|
Det är väl fm-ingången som gäller för dig väl? 4:3 Navi har väl ingen AUX-ingång? Det borde ju dom som sålde kittet till dig ha sagt tycker man. |
|
|
Du kan koppla in dig både på kassette ingången och på cd-växlaringången på radiomodulen , det är de två små nedre kontakterna i det stora kontakt stycket. Har sett att det finns sådana kontakter färdiga på ebay Länk av märket Dietz vilket gör att även svenska Dietz återförsäljare bör kunna ta hem rätt adapter till dig. |
|
| Går att köpa direkt av Dietz också= Länk | |
|
Jag fick efter många om och men köpa kontakten idag, 900 kr extra det var nästan vad H/K kittet kostade. Växlaren åker men det gör som sagt ingenting, hoppas nu att det funkar. Tack ändå för svar! Hur var det här då. |
|
| Du skulle nog köpt icelinken direkt istället | |
|
Ja, eller originalkittet från bmw som kostar ett par hundralappar mer än icelinken. men men...gjort är gjort jag har iallafall sparat en tusenlapp och får "nöjet" att installera själv, kan man passa på och städa samtidigt. Jag får dock se till att skaffa en egen ipod till frugan för hon är sur över att växlaren försvinner, och jag har bara hårdrock på ipoden hehe. Hur var det här då. |
|
|
Sparat en tusenlapp? en icelink kostar ju 1700:- du har var jag fattar precis betalat 2k för att få in grejerna. |
|
|
1200 för montering med! men det är beställt nu då inte ens kontaktdonet som jag köpte passade, så icelink får det bli nu kostar 2800 med allt. Ja hade man vetat om från början att det skulle strula på detta viset så hade jag beställt icelinken direkt. Hur var det här då. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.