|
|
|
|---|---|
|
Jag har beställt en Quaife diffbroms till min 130i som jag får hem om ett par veckor. Kommer att behöva hjälp med monteringen och tänkte höra ifall någon har tips på var man skulle kunna få hjälp med detta i Uppsala/Stockholms trakten? //Örjan C | |
|
Hejsan, I Stockholm kan du prata med Per Larsson Bil & Motorteknik. Han är en mycket kompetent BMW-mekaniker. Firman ligger i huddinge. Mvh Johan |
|
|
Hej, Hur mkt kostar en sådan? Tittade på Quaife sida men fann inget pris. /R |
|
|
Hör av dig till Doktor Per efter 13 imorrn, 087110687 så kan du nog få besked. Mvh Asken |
|
|
Litet drygt 10K + montering. //Örjan C |
|
|
Det var inte så blodigt dyrt. Byter man hela klumpen eller bara innehållet? Nu blev jag lite sugen! =) Det är märkligt att det inte finns som tillval längre... Är det kanske för att få lite lugnare vinteregenskaper? Mvh |
|
|
Örjan: Är din monterad och klar? Blev du nöjd med resultatet isåfall? Mvh, /Wille |
|
|
Groze: Orsaken att det inte finns kvar är att BMW anser det inte nödvändigt på sina "vanliga" modeller nu när antisladdsystem finns. Däremot på M-modellerna finns det ju kvar och kommer nog aldrig att försvinna. Svårt att sälja en "riktig" sportbil utan diffbroms. |
|
|
Bara innehållet. Min diff är på väg från UK nu, så jag hoppas få den monterad inom ett par veckor... //Örjan C |
|
|
Är DSC / traktion kontrollen bibehållen? Hur mkt (%) spärrverkan är det? /R |
|
|
DSC skall ej påverkas - det är en Quaife dvs "geared" diff så spärrverkan kan variera mellan 0-80%. //Örjan C |
|
|
oreo; du skrev att Quaifediffen hamnar på drygt 10k. Jag frågade pris hos Bird's och hamnade, med 10% rabatt, på dryga 12k + frakt. Hur har du lyckats få det så billigt? /R |
|
|
Stämmer nog det - det var litet drygt drygt 10K ;) //Örjan C |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.