AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.501

Varför går min 525 tds dåligt när den blir varm?

bilen börjar gå dåligt när den blir varm, rullar på tomgång och går ojämt,tappar kraft på låga varv. Det skumma är bara att det är ibland den går dåligt .... har renoverat pumpen och bytt stälverk . har dock en felkåd på spridare 4 .. kan dette vara felet ? hur byter jag spridare ? eller kan det var nått annat fel ?
ingen som kan hjälpa? har´provtryckt alla spridare och bytt spridar spetsar.har bytt spridare 4 bilen har gått bra några månader ,men nu har jag samma problem igen. bilen går bra när den är kall, men går bara sämre o sämre när den blir var! börjar mistänka att det är nån ventil som kärvar ... nån som kan komma med nått förslag?
52
24
524TD
525 TDS-95
518i-84
Ett långskott, men kolla om tempgivaren som sitter baktill på vänster sida toppen är riktig, den stryper effekten ordentligt om motorn håller på att gå varm. börja med att kolla om det blir skillnad om du drar lös sladden till den.
har redan försökt med tempgivaren,den är bytt =) blev ingen skilnad. ska ta och göra ett komptest. men är mera inne på att det är nå som spökar med bränslet, har ju fan gjort allt med insprutningen.. före den börja gå skitdåligt så var den årkeslös på låga varv som att bara kraften kom ibland skumt då var man tvungen att pumpa på gasen några gånger sen kom kraften ... fan håller på att bli galen på bilen .. nån som kan komma med nå mera förslag ??
52
24
524TD
525 TDS-95
518i-84
ja just.. en polare hade en 325:a td som gick dåligt när den blev varm, (gick väl inte jättebra annars heller)... på den lossade vi överdelen på pumpen lite lätt och knackade bak den lite så den gav på mer bränsle, sen gick den bra men man ska nog bara prova det om man är säker på vad man gör... Ett komptest kan nog vara bra att göra ändå..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.