|
|
|
|---|---|
|
Har en 316 som: 1. Låter från bakvagn när man gasar hastigt på lågväxel och släpper tvärt. Det låter endast då jag släpper gasen, då tygdpunkten på bilen snabbt skickas framåt. 2. Klonkar när man kör över ojämnheter. Tips på vilka bussningar m.m som bör bytas? Vad kan det vara som låter i bakvagnen? | |
| hmm låter som silentblcok är dock ej säker. | |
|
Till punkt 2 kan tilläggas att det klonkar/smäller ganska kraftigt då man kör över en exmpelvis mindre trotoarkant |
|
|
...och till punkt 1 kan tilläggas: Kan det vara fjädringen? Den går ju från att vara belastad till att snabbt bli obelastad, då man släpper gasen. |
|
|
Kan vara massor.. Slitna silentblock Dåliga knutkors i kardanaxeln dålig slutväxel (stort spel) slut drivaxlar mm mm |
|
| Eller stötdämpare som är slut | |
Prygleren |
Jeg ved ikke om det er generalt men på min 325 var det 2 af fjerderene der var knækket af i bunden, bilen kunne sagtens køre, men den goingede meget indtil jeg fjernede de 2 stykker Power by Bmw |
|
Tror det är bussningarna eller nåt med fjädrarna. Läste lite om bakre fjäderfästet till karossen. Ska leta lite på bilen, och se om jag hittar vad det är som låter. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.