AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.777

Knarr i bakvagnen...

rf
74
rfi99
525iA -01
Jag har knarr ifrån bakvagnen på min 523iA touring -98. Bilen har gått nästan 17000 mil. Förutom knarret så vibrerar den i vissa hastigheter oavsett däck (ca 110 km/h).

Nu har jag letat efter info om detta på forumet och det verkar inte som att någon rakt upp och ner säger "byt x". Dock verkar det vanligaste vara "silentblock".

Nu är min fråga, var köper man dessa och vad heter de på svenska?

Kan man på något sätt kontrollera om det verkligen är silentblock eller någon annan del som är slut?

Det knarrar i bakvagnen när man gungar på bilen bak, men kan man upptäcka det om t.ex. drar i eller knackar på leder?

Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
silentbussningar heter det.upp på en smörjbrygga 4st stora bussningar på bakvagns upphängningen spärrnyckel behövs fär att öppna långa bullten med stor bricka på.,då ser du om det är sönder sprucket runt silenthylsan...
fe
255
festlund
545iA -05
528IA Touring -99
Här kan du köpa dessa Länk
$M
974
$Marten
750 IA 91:a med massor av cylindrar SÅLD
750 IA 91:a, reservdelslik
Volvo S80 04 Turbo, bruksbil

Volvo Amazon 70 i retro stuk.
Chevrolet Camaro 74 med mullrande V8
Kan även vara fjäderbenslagringarna i bak.

Min knarrar också bak och jag vet att lagringarna är slut, är dock en E34.

mackan
KF
26
KFK
523i Touring -99
Hej! på e39 är de oftast kulleden som brukar ge sig,, de finns tidigare trådar på det här. Men man måste ha en avdragare (som man kan tillverka själv)för att kunna byta dom,, bökigt första gången jag gjorde det men 2:a var betydligt lättare.

Länk

Titta på den länken så ser du vilken bussning det är (nr=2). Kostar 335 kr på t.ex motornord
rf
74
rfi99
525iA -01
Kanon! Tackar för det! Skall kolla upp det!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.