AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.014

BMW Performance produkter på gång

Hi
915
Hillstreet
340i xDrive Touring M -2016
C 63 AMG -2011
Skrev om detta i en annan tråd men det angår ju alla så postar det här istället.

BMW Performance är alltså prestandahöjande tillbehör som kan eftermonteras.. exempelvis diffar, ECU uppgraderingar, sportavgas och dylikt till i stort sett alla BMW modeller. Fördelen gentemot grejjer från andra trimfirmor är att du får en äkta BMW-garanti på sakerna och kan chippa din nya bil utan att vara orolig.
Ett genidrag av BMW tycker jag, vet inte om någon annan tillverkare har detta.

Läs mer här -> Länk

Halvtaskiga bilder på katalogen finns på sidan 7.

//Joakim

Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Diffbroms borde ju vara standrad på en hel del av BMWs modeller, så ett steg i rättt riktning är väl att man kan extrautrusta dem med det.

Mvh Johan
VH
208
VHDanne
BMW 335CiM -08
Hillstreet

Väldigt häftigt om det kommer hända! Men frågan är om det kommer till Sverige innan 335:an är på skroten =)

///Danne
OM det kommer hända...ja det e ju har ju redan hänt om man läser allt i tråden o inte fastnar på asiatiskan med tuttarna*ler*

sen sommaren pratas det om...
mkt kul...
VH
208
VHDanne
BMW 335CiM -08
Jo, men kommer du kunna gå in till en BMW-åf här i Sverige och säga: Hej!
Jag skulle vilja köpa en diffbroms till min 335:a, och när du ända plockar fram den kolla på hyllorna om du hittar ett chipp så jag kan få bort hastighetsspärren och få 70 hk till, så är du bussig! Och du! Har mina slitsade bromskivor och 6-kolvsok som jag beställde kommit än!

Har svårt för att tro det!

///Danne
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.