|
|
|
|---|---|
pg_ice |
tja! vad säger lagen egentligen om ändring på orginal motorn är det nån som har koll? klassas det som ändring om man ansluter nåt som inte är orginal till motorn? jag har ett lustgassystem ditsatt och åkte givetvis dit på besiktningen även fast tuben var bortplockad och systemet inte var "aktivt" (inkoplat) vad tror ni måste man ta bort hela kalaset eller räcker det att "koppla bort" anslutningarna till motorn. jag menar är det inget som är inkoplat TILL motorn så kan man ju inte påstå att man har modifierat eller ändrat motorn eller hur. jag tänkte mest på om jag bara skulle koppla bort Nozzlen från insuget och låta resten av slangarna och huvud enheten sitta kvar i motorutrymmet. vad tror ni? det sjuka är att bilen gick igenom förra året med enbart borttagen tub. men nu var det grinigt värre. "ändring på motorn" hette det även fast systemet inte var inkoplat. |
|
Jag tror att det råder ett stort godtycke på Bilprovningen. De flesta kontrollanterna vet nog inte hur motorerna ser ut i sitt grundutförande och kollar helt enkelet efter oljeläckage och andra saker som ser "konstigt" ut. Jag har svårt att tänka mig att lagen definierar vad som är ändrigar på motorn utan det blir troligen SBP och trafikpolisens bedömning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.