AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.185

328 -99 E46 Mittersta Dämparen Är Det Verkligen En Ljuddämpare Eller?

dr
77
draccatryck
BMW 328 E46 -99
328 -99 E46 Mittersta Dämparen Är Det Verkligen En Ljuddämpare Eller? Har inne min bil nu på verkstad för jag skulle byta ljuddämpare och då sa jag till han byta dom två sista dämparna. Och så ringer han och beklagar sig att om jag tar bort den mittersta dämparen så kan du aldrig sätta dit den igen för där va platta rör. Och plus sa han då att den mittersta dämparen bara va till för att stoppa avgasknallar och liknande och inte dämpar ljudet. Jaha sa jag och tänkte efter en stund och så gick jag med på att bara byta sista dämparen. Talade han sanning?
st
351
stoffe69
328ci -00
någon form av ljuddämpare är det iaf, den som kommer innan den är väl mest en gnistsläckare om jag inte minns helt fel? men är som sagt inte riktigt säker, tror dock den mittersta är mera ljuddämpare än den så kallade gnistsläckaren iaf.
Visa användare
566
Oljekyld
335it-07
Jag bytte första och sista, eller rättare sagt det hamnade en katalysator på första dämparens plats. Att den mittre är en ljuddämpare kan jag bekräfta, annars hade min bil låtit synnerligen högt och illa med tanke på att sista dämparen är en Eisenmann Race.

Min bil: Länk
den i mitten är väl inte en ljuddämpare utan en resonansdämpare?
dr
77
draccatryck
BMW 328 E46 -99
Vad menas med resonansdämpare?
dr
77
draccatryck
BMW 328 E46 -99
Ingen som vet?
dr
77
draccatryck
BMW 328 E46 -99
Av alla Bil tokiga som finns på denna hemsidan så borde det väl finnas nån som vet vad en resonansdämpare är?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.