|
|
|
|---|---|
|
Någon som har erfarenheter och kan berätta lite enkelt hur det har gått till, eventuella problem osv? Jag kan bara inte förstå hur saker kan säljas så billigt, vad är haken? Hur är det med frakten, är den enorm för tex ett avgassystem från tyskland till sverige? Hitta ett avgassystem för e34 525 komplett från katt och bakåt (alltså båda dämparna + rör gjutet i ett stycke) för 78Euro. 78 euro?!?!?!?! går inte att hitta under 5000kr här i sverige, kollat alla reservdelsåterförsäljare jag kan komma på. Hur är detta möjligt? Nog för att det är budgivning men det är bara 7-8timmar kvar, brukar det dra iväg i pris på slutet? Kan ingen tyska alls så det är något förvirrande det hela. Sen förstår jag inte varför företag vill sälja under auktionsformer och riskera att få extremt underbetalt?! | |
|
Hej, Utan varje kunskap i tyska är det nog svårt att få till det på eBay.de. Men det är klart, om du tränar och läser annonser, och har en ordbok till hands, går det antagligen att lära sig handla. Priserna är onekligen en bra motivationsfaktor. Jag fick lite bråttom att skaffa en AC-kondensor nyss och beställde den lokalt. SEK 2738:-. Idag på eBay - och jag är 99% säker på att det är samma typ - €70 plus frakt ca €20, alltså inte ens en tusing. Man skall inte ha för bråttom... :( För inte så länge sedan var jag inne i en tråd som delvis kom att handla om eBay. Om du söker på "ebay" och "senaste trettio dagarna" här i forumet, får du en hel del matnyttigt, inte bara från den. Frakten brukar ligga på en €10-20 för normala paket. För ett ihopsatt avgassystem blir det antagligen lite mer, fast jag VET inte. Ofta står det i företagsauktioner vad frakten till olika delar av Europa blir (och om de överhuvudtaget levererar utanför Tyskland). Priset brukar enligt min lilla erfarenhet accelerera mot slutet. Det fina med eBay är dock att du kan lägga in det högsta bud du kan tänka dig, men om budgivningen stannar långt tidigare, får du grejen till det näst högsta budet plus någon euro. För standardgrejer finns det ofta "Sofort und neu" ("Genast och nytt")-pris, dvs om du inte vill vänta ut auktionen, kan du köpa (den fabriksnya) grejen direkt till ett fast pris, som oftast inte är särskilt avskräckande i jämförelse med det aktuella auktionsbudet. Men sök och läs här i forumet, så blir du nog ännu lite klokare! /Lennart |
|
|
Har handlat två ggr. på ebay. Bl.annat bakre ljuddämpare till 525 E34. Den kostade 103 euro och frakt och paypalkostnad gick på 40 euro. Det blir 143 euro totalt ca 1350 sek, nästan halva priset mot här hemma. Detta var ett rent köp ingen budgivning. Transporten tog ca4-5 dagar efter betalning. Helt ok leveranstid måste jag säga. Ljudämparen verkar också helt ok med kromade ändör. Du måste registrera dig på Ebay, sedan kan du också registrera dig på Paypal. Paypal är det smidigaste sättet att betala med, du måste dock ha ett kreditkort och lämna ut kreditkortsnumret till paypal. Då är också godset försäkrat upp till ett värde av 500 euro. Kolla i annonsen att dom tar paypal och att dom levererar till sverige och att det är en ny del. Neu teile= Ny del gebraucht teile=begagnad Lycka till mackan |
|
|
Priset kan skjuta i höjden rejält på slutet, jag trodde jag skulle få en Alpinaratt (från en E34 B10 4,6 6vxl) för kanske 1000-1500, möjligtvis 2tkr, den slutade på 3500kr med frakt till Sverige... Mattorna och motorkåpan hoppade jag av i från, dom drev upp lite väl mycket, så kika vad dessa delar hamnar på efter auktionen och när du bjuder, vänta till dom sista 10sekunderna om du verkligen vill ha något, jag har förlorat många auktioner när andra har gjort så mot mig... €80 i frakt har jag för mig 4st fälgar (18") utan däck kostade. Om det inte står något om skickas till Sverige, maila och fråga, ingen som jag frågat har nekat. Stephan |
|
|
Annars kanske detta kan vara något Länk Är samma märke på ljudämparen som jag köpte på Ebay. Mackan |
|
|
OOps, föregående länk blev inte komplett. Annonsen införd i Power börsen 2007-05-09 Kolla så hittar du den. Mackan |
|
|
Tack för bra poster! sMarten jag har lusläst annonsmarknaden ;) Blev sugen på den men det blir lite väl långt att åka och jag är rädd att frakten är ganska saftig på ett sammansatt system. I skrivande stund titta jag in på ebay.de och fick syn på ett helt system (från kat och bakåt ) vars auktionstid hade 3 minuter kvar. Det hände inget med priset på det systemet iaf... det låg still på samma pris, vilket var 144Euro i det här fallet Om jag tolka rätt på sidan i fråga var det 35-45Euro i frakt till skandinavien. Hamnar fortfarande under 2000kr vilket är ett kap i mina ögon. Vi stackars svenskar får gå till våra reservdelskedjor och pröjsa över 5000kr! grr.. Jösses vilket billigt bilägande man skulle ha om man bodde i Tyskland!! Måste börja handla på ebay. Det ända som oroar mig nu är vad som händer vid eventuell skada på godset eller om det kommer bort på vägen, står man med skägget i brevlådan då?! känns som det kan bli en smula svårt att reda ut eventuella problem med den tyska säljaren. Nu för tiden kan man kanske förvänta sig att engelska funkar utan problem iof... |
|
|
Jag kan inte ett ord tyska och har nu handlat 2 ggr på tyska ebay utan problem. Du kan alltid använda dig av Alta Visatas översättningstjänt Länk När det är så mycket billigare så är det verkligen värt "besväret". |
|
|
Jag köpte sammansatt komplett avgas till e34 520i av tysk ebaybutik. Frakten gick på 30€, och systemet cirka 80€. I förra veckan köpte jag ett komplett främre hjulnav med lager. 603 kr totalt inkl frakt. Normalpris i sverige ca 1300 kr, hittade som billigast priset 900 här. Att det är så billigt beror först och främst på att man handlar från Tyskland. BMW där är som volvo eller saab här, så att säga! Och, "rädd för att frakten drar iväg"? Skriv till säljaren och fråga helt enkelt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.