|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag är en av dem som följer BeeMWe playboys numera nästan legendariska rutiner för tvättning+vaxning, resultatet av 6 timmars hårt arbete blir ju rätt bra ! Jag vet inte riktigt hur jag skall göra med hjulhusen, de ser fortfarande väldigt skitiga ut även om resten av bilen skiner. Skall man bara brassa på med avfettning+högtryck underifrån och från sidan eller skall man bara köra med högtryck för att skona hjulupphängning och bromsar ? Kanske avfettningen inte är så bra för däcken heller ? Undrande | |
|
Var försiktig med högtryck i hjulhus. Dels kan du spruta bort rostskyddet men framförallt kan du trycka in vatten i hjullager och stötdämpare. Mvh |
|
|
Hej Fram med domkraft, Bort med hjulet, Sedan är det bara att skrubba o göra fint. Kanske lite pedantiskt, Men det blir fint. mvh |
|
-:BeeMWe:- |
Hazard haha man tackar :) Det går fint att avfetta hjulhusen och köra med högtryck när bilen står som den är. Har aldrig hört talas om att det skulle komma in vatten i hjullager och stötdämpare, kanske om man verkligen går in på dessa delar och sprutar på dem. Följ bara innerskärmarna med strålen. |
| Sen skadar det inte med lite bodyspay i hjulhuset, blir nybilsutseende. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.