AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
998

Vilket sportavgasystem till M3 -96:a?

Visa användare
80
Bula
Alpinvit 325 Touring-06

Som rubriken lyder skulle jag uppskatta att få tips på ett bra Sportavgasystem för en vettig peng till min M3a, har kollat lite på Ferittas. Nån som har erfarenhet av det systemet..Ligger ju hyffsat i pris ca 5500kr..
Ett supersprint kostar ju 6950 kr..
Nån som har nåt annat förslag på ett system med en OK prislapp?

Mvh Johnny
Gemini__
Supersprint är av bra kvalité, det och Eisenmann skulle vara mitt 1:a val. Skippa Ferrita är mitt råd alltså.

Mvh:
Thomas
Visa användare
80
Bula
Alpinvit 325 Touring-06

Okay.. Mycket pengar för en sissta burk, nästan 7000kr..
ferittat kanske inte är något att ha.. Vart hittar man Eisenmann tro? Dom e väl ännu dyrare förstås?

Mvh Johnny
Gemini__
Länk
Visa användare
80
Bula
Alpinvit 325 Touring-06

Tackar!
Det finns väl egentligen inte så mycket annat o välja på än Eisenmann,Supersprint och feritta?
Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

Remus ;-)
Simons i rostfritt kanske är ett underskattat alternativ??

Mvh. B

"What we're dealing with here is a total lack of respect for the law"
(Smokey and the Bandit 1977)
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Eisenmann!

Helt underbart ljud!!

Mvh
Björn
Jag har Ferrita på min 3,0:a, och jag är supernöjd.. Riktigt skönt ljud!
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Jag har ett system byggt av Uppsala avgasteknik för några år sedan. 2x2,5" från kattarna och bak. Slutar med en burk med ett ovalt rör. Ser rätt bra ut och låter underbart, kan nog de flesta som var på Mantorp (BMW Spring Break) och såg min bil in action intyga.
Låter lite mer än standard när man kör lugnt och sjunger på underbart när man varvar ur, det är så man inte vill sluta, man petar gärna i växel efter växel och bara drar ur ordentligt.

Jag kan varmt rekomendera Uppsala Avgasteknik, har tyvärr inget tel.nr, men det är väl bara att söka på eniro.
Övriga märken och varianter har jag ingen erfarenhet av.
Visa användare
80
Bula
Alpinvit 325 Touring-06

Tackar för svaren! Ska ringa och kolla med Avgasteknik!

Mvh Johnny
hampe m3
supersprint skulle jag ackta mig för.
Har prövat på 3 olika sportsystem varav 2 ggr feriitta, min m3 gick som en 328 vid byte till supersprint sytemet, så det blev till o byta igen.

mvh
Visa användare
80
Bula
Alpinvit 325 Touring-06

Hmm, det låter inget vidare ju!
Hur är Ferittat då? fin sång? gick den sämre med det oxå?

Mvh johnny
M3
179
M3_Fabio
F430 -06
525iaT M -02
G-Power kanske kan vara ett alternativ?! Hade det på min innan och det lät väldigt trevligt.
Visa användare
230
lalle83
M3 Coupé 3.0 -94
ja prata med uppsala avgassteknik för några veckor sedan om ett system till min 3.0:a å dom skulle ha 12 000 för det, iofs var d hela vägen från grenröret... mvh
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Jag har Magnum Supersprint Race och är kanon nöjd!!!!!

Länk
Visa användare
590
Bistec
M3 -94 banbil...
De som var på Mantorp kunde också höra den underbara sången från mitt Scorpion avgas, det låter riktigt härligt, dock ganska mycket, så man får inte vara känslig för lite muller i coupén !

__
mvh ///M artin
hampe m3
Uppsala avgas teknik kör min väm med som även han kör m3, dock ska han byta till org igen (precis beställt från bmw), men helt klart väldigt nöjd med sitt sytem från uat.

Ferrita kan jag barar tala gott om då dom är otroligt tillmötesgånde samt trevliga, samt inget tjafs om det skulle bli ngt, sen är ju fördelen att dom verkligen kan skräddasy ljud bilden på ditt sytem.

då jag hade min vr6 för en herrans massa år sedan beställde jag ett "muller rör" medans en annan beställde lite mer smattrande läte till sin vr6a,o visst skillde det sig en hel del i lätet.

Köper jag m3 igen då ska det sitta org ystem på mitt sitt härliga ljud o "vackra hängpung";)
Visa användare
80
Bula
Alpinvit 325 Touring-06

Hampe m3

Inte så dumt med original heller som sagt. Men dom låter ju riktigt gott med ett sportavgas oxå..
Nåja, får se vad det blir, kanske behåller mitt original.

tackar för alla svaren iaf!

Mvh Johnny
Visa användare
425
der_meister_
M3 Cab-96a
Lånar tråden lite. Vad skiljer mellan de olika ferrita? Finns standard, sport sen special standar o sport.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.