|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder skulle jag uppskatta att få tips på ett bra Sportavgasystem för en vettig peng till min M3a, har kollat lite på Ferittas. Nån som har erfarenhet av det systemet..Ligger ju hyffsat i pris ca 5500kr.. Ett supersprint kostar ju 6950 kr.. Nån som har nåt annat förslag på ett system med en OK prislapp? Mvh Johnny | |
Gemini__ |
Supersprint är av bra kvalité, det och Eisenmann skulle vara mitt 1:a val. Skippa Ferrita är mitt råd alltså. Mvh: Thomas |
|
Okay.. Mycket pengar för en sissta burk, nästan 7000kr.. ferittat kanske inte är något att ha.. Vart hittar man Eisenmann tro? Dom e väl ännu dyrare förstås? Mvh Johnny |
|
Gemini__ |
Länk |
|
Tackar! Det finns väl egentligen inte så mycket annat o välja på än Eisenmann,Supersprint och feritta? |
|
|
Remus ;-) Simons i rostfritt kanske är ett underskattat alternativ?? Mvh. B "What we're dealing with here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Eisenmann! Helt underbart ljud!! Mvh Björn |
|
| Jag har Ferrita på min 3,0:a, och jag är supernöjd.. Riktigt skönt ljud! | |
|
Jag har ett system byggt av Uppsala avgasteknik för några år sedan. 2x2,5" från kattarna och bak. Slutar med en burk med ett ovalt rör. Ser rätt bra ut och låter underbart, kan nog de flesta som var på Mantorp (BMW Spring Break) och såg min bil in action intyga. Låter lite mer än standard när man kör lugnt och sjunger på underbart när man varvar ur, det är så man inte vill sluta, man petar gärna i växel efter växel och bara drar ur ordentligt. Jag kan varmt rekomendera Uppsala Avgasteknik, har tyvärr inget tel.nr, men det är väl bara att söka på eniro. Övriga märken och varianter har jag ingen erfarenhet av. |
|
|
Tackar för svaren! Ska ringa och kolla med Avgasteknik! Mvh Johnny |
|
hampe m3 |
supersprint skulle jag ackta mig för. Har prövat på 3 olika sportsystem varav 2 ggr feriitta, min m3 gick som en 328 vid byte till supersprint sytemet, så det blev till o byta igen. mvh |
|
Hmm, det låter inget vidare ju! Hur är Ferittat då? fin sång? gick den sämre med det oxå? Mvh johnny |
|
| G-Power kanske kan vara ett alternativ?! Hade det på min innan och det lät väldigt trevligt. | |
| ja prata med uppsala avgassteknik för några veckor sedan om ett system till min 3.0:a å dom skulle ha 12 000 för det, iofs var d hela vägen från grenröret... mvh | |
|
Jag har Magnum Supersprint Race och är kanon nöjd!!!!! Länk |
|
|
De som var på Mantorp kunde också höra den underbara sången från mitt Scorpion avgas, det låter riktigt härligt, dock ganska mycket, så man får inte vara känslig för lite muller i coupén ! __ mvh ///M artin |
|
hampe m3 |
Uppsala avgas teknik kör min väm med som även han kör m3, dock ska han byta till org igen (precis beställt från bmw), men helt klart väldigt nöjd med sitt sytem från uat. Ferrita kan jag barar tala gott om då dom är otroligt tillmötesgånde samt trevliga, samt inget tjafs om det skulle bli ngt, sen är ju fördelen att dom verkligen kan skräddasy ljud bilden på ditt sytem. då jag hade min vr6 för en herrans massa år sedan beställde jag ett "muller rör" medans en annan beställde lite mer smattrande läte till sin vr6a,o visst skillde det sig en hel del i lätet. Köper jag m3 igen då ska det sitta org ystem på mitt sitt härliga ljud o "vackra hängpung";) |
|
Hampe m3 Inte så dumt med original heller som sagt. Men dom låter ju riktigt gott med ett sportavgas oxå.. Nåja, får se vad det blir, kanske behåller mitt original. tackar för alla svaren iaf! Mvh Johnny |
|
| Lånar tråden lite. Vad skiljer mellan de olika ferrita? Finns standard, sport sen special standar o sport. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.