|
|
|
|---|---|
|
Tjena tänkte höra me er e d värt att köpa den här?Länk Vet ni om d e nåt speciellt man ska titta på ifall man ska fara och titta på den? e det jobbigt att byta den där medbringaren? Tack på förhand | |
Gemini__ |
Finns en del beg. lådor ute på marknaden, om det är lätt att hitta en fräsch låter jag vara osagt. Kontrollera bilen ordentligt innan köp, verkar den reko bortsett från lådan så varför inte. Glöm inte pruta bara. Var en likv. M5 -92 i originalskick med liknande miltal ute på Blocket förra veckan, dock nyrenoverad motor (vilket stämmer, har kontakt med fd ägaren) och en hel del andra prylar (nya bromsar tex). Den gick för under 50´, då är bilen du länkar till extremt dyr vid en direkt jämförelse. Mvh: Thomas |
|
Bilen i annonsen var ute för 45.000 kr för en eller två veckor sedan. Bjud honom 40K. Det är i alla fall ett dåligt exemplar med tanke på lådan. Då kan man räkna ut hur resten är skött. Lådor på skroten brukar inte vara bättre. Vet om många nissar som har köpt beg. lådor och skrotarna har sagt att de är fina. Sedan har det låtit från bottenstocken och för att inte tala om synkringar. Räkna i alla fall med att ha en fet budget eller sälj bilen i delar. Du får mycket för motorn. Lådan ett par tusingar kanske. Sedan har du en hel del saker till som går att sälja. //Schnitzer |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Synkringarna för 2:ans växel brukar dabba sig vid "ryck&slit" växlingar från 1:an. Som Schnitzer skriver,är lådan behandlad på detta sätt,hur är då resten behandlat? MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
| säger det samma 39k affär direkt,så tar du den som den är... | |
| Gemini_: Även jag känner till den M5an du nämner, om den fanns strax utanför köping? Var nämligen dit med en kompis och köpte den i fredags. Så vitt vi kunde se en trevlig bil i förhållande till priset. Motorn gick väldigt fint. | |
|
Tycker att det är rätt väldigt löjligt att slänga ur sig kommentarer som "är lådan behandlad på detta sätt, hur är då resten behandlat?" eller ännu värre "Det är i alla fall ett dåligt exemplar med tanke på lådan". Bilen är en 15 år gammal, tung och stark prestandavagn med 26.000 mil bakom sig. Lådan behöver knappast vara misskött för att visa upp en del krämpor. |
|
|
Jag har på ett eller annat sätt granskat några svenska och tyska E34 M5:or (omkring 200 st) och har aldrig sett någon där lådan varit kass (definition här = oljud) efter 26000 mil, FÖRUTSATT att service, varmkörning och övrig behandling varit som det är tänkt. Är det lekt med bilen och inte så bra servat och varmkört så slutar det dock ofta med de där oljuden. Möjligt att det kan ske ändå, men inte vanligt i varje fall. Jag skulle ju åtminstone kolla upp den mycket noggrant i avseende på service och hur skicket verkar i övrigt. Om någon har VIN/reg och vill ha mer ingående info om bilens historik så säg till. |
|
Gemini__ |
Åsbrink: Stämmer bra det, det är samma bil vi pratar om =) Ett bra köp, helt klart. Mvh: Thomas |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Åsbrink! Ingen som säger att bilen är ett vrak för att lådan är defekt! Men Getrag 280 lådan(5vxl) ska i princip hålla hur länge som helst om den sköts om med jämna oljebyten och normal körning. Tyvärr har M5E34 befunnit sig i en rejäl värdesvacka under en längre tid,vilket ger möjlighet för "unga män"att förvärva en! Vilket de förmodligen inte riktigt är beredda på då,är att dessa är riktigt dyra i försäkringar och ännu dyrare i servicekostnader om man ska sköta dom efter bok. Därför finns det tyvärr många misskötta till salu, och i entusiastmun tyvärr kallade vrak i jämförelse med en ordentligt omhändertagen E34M5 MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
| Min låda har passerat 27000 mil utan att ens låta från bottenstocken. Så är den oservad eller hårt körd så kan jag tänka mig att synkningarna blir dåliga. | |
|
Många som våldtar dem brukar spinna hela 1:an och sedan slå i 2:an. Det sluiter fruktansvärt mycket. Dessutom om det inte har varit någon varmkörning. Varva upp och släppa upp kopplingen är inget att rekommendera på en E34 M5. Träffade en kille som arbetar på BMW M:s växellådsutveckling i München. Han sa att de verkligen inte är gjorda för sån behandling. Det håller ändå sjukt bra ett tag pga att det bl.a. är bra kvalité. Många svenska E34 M5 har synkringsproblem = inget ovanligt med tanke på hur en del kör. //Schnitzer |
|
|
Åsbrink Precis en så pass gammal prestandabil har varit med om mycket. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.